Simex siktskopa gör det enkelt att välja slutfraktion

Simex nya siktskopa är en helt ny typ av skopa som ger möjligheten att justera slutfraktionen utan stillestånd och arbetsinsats. Med en hydraulisk justering av valsarna kan föraren av grävmaskinen justera fraktionen direkt från hytten från 15–45mm. Skopan lanseras av AMAS på årets MaskinExpo, Nordens största maskinmässa.

Siktskopan är mycket enkel att använda och kommer att underlätta mycket för användaren jämfört med traditionell sikt och krosskopa som har fasta valsar.

Läs mer om Simex nya siktskopa (produktblad)

AMAS Svenska AB
info@amas.se
amas.se

• Entreprenadfrågor, maskiner

• siktskopa
  • tillbehör
  • maskinleverantörerna

MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.