Smidig femtonnare utökar Gehl-familjen

En tipplast på drygt 2,7 ton vid fullt rattutslag. Det gör 5-tons hjullastaren Gehl AL750 till en uppskattad resurs inom en mängd områden, från bygg och anläggning till industri och lantbruk. Nykomlingen i Gehl-familjen presenteras av Beck Maskin på årets MaskinExpo, den 18-20 maj 2017.

Gehl är en av världens ledande tillverkare av kompaktlastare och små hjullastare. Beck Maskin har jobbat med dessa produkter sedan 1990, då under namnet Mustang. För något år sedan blev Mustangfabriken uppköpt av Gehl, som återigen ingår i Frankrikebaserade Manitou. Sedan 2015 är Gehl tillbaka hos Beck i Sverige, medan Gehl har funnits med i Beck Norges portfölj under flera år.

Beckgruppen räknar med en kraftig tillväxt för Gehl under de kommande åren. När det gäller hjullastarna lagerförs modellerna AL340, AL540 och AL750. Dessa säljs vanligen med hytt, men finns även även med öppen lösning för användning inom exempelvis lantbruk.

Gehl AL750 i korthet:

Vikt:Cirka 5 ton
Effekt:74,3 hk vid 2 300 rpm
Motor:Deutz TD 3.6 L4 / 4
Hastighet:8-30 km/h
Längd/bredd/höjd:522/174/248 cm
Lastkapacitet:3 300 kg
Brytkraft:57,9 kN
Tipplast:2 779 kg (fullt vriden)

Annica Toresjö, marknadsassistent
Beck Maskin Sverige AB
annica.toresjo@beckmaskin.se
www.beckmaskin.se

• lastmaskin
  • hjullastare

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 18-20 maj 2017.