Vågsystem för hjullastare lanseras på MaskinExpo

Loadmaster Alpha 100 är ett helt nytt vågsystem för hjullastare. Systemet har alla funktioner som behövs för att jobba så effektivt som möjligt. Lanseringen sker på MaskinExpo, den 22-24 maj, där systemet presenteras av Skandinaviska Teknik & Smörjsystem.

Några av de många funktionerna som finns integrerade är; färgskärm med touchfunktion, dynamisk vägning, målvikt, SQL databas med åtta register och överföring via USB eller SD-kort.

Det är även möjligt att komplettera systemet med bland annat integrerad backkamera, GPS positionering för registrering av material och GPRS/WIFI överföring av lastningsdata.

Skandinaviska Teknik & Smörjsystem AB
info@stsab.com
www.stsab.com

• lastarvåg
  • vågsystem
  • vägning

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 22–24 maj 2014.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.