Weighlog Alpha 10 låter enkelheten väga tungt

På årets MaskinExpo, den 22–24 maj, presenterar Skandinaviska Teknik & Smörjsystem ett nytt vågsystem för hjullastare, teleskoplastare och traktorer. Det heter STS Weighlog Alpha 10 och är utvecklat för maximal användarvänlighet i alla led.

STS Weighlog Alpha 10 har en 4,3” touchskärm i färg för enkel registrering. Föraren väljer själv vilka funktionstangenter som ska visas i displayen för att skapa en tydlig skärmbild.

Systemet kan kalibreras för upp till tio olika redskap. Databasen har plats för 30 kunder och 30 olika material. Föraren har även möjlighet att välja en målvikt för varje lastning så att vågen visar hur mycket som återstår att lasta.

Överföring av lastningsdatan sker via USB, SD-kort eller skrivare.

Skandinaviska Teknik & Smörjsystem AB
Tel 08-582 477 70
info@stsab.com
www.stsab.com

• vågsystem
  • vägning

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 22–24 maj 2014.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.