Mat för livet 2019 - Sveriges största glutenfria mässa

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2019 09:32 CEST

Mat för livet i Stockholm - Sveriges största glutenfria mässa

15-16 november anordnas Mat för livet-mässan för 24 gången och den är fortfarande lika populär!

Hit kommer ca 4000 besökare från Sverige och våra grannländer varje år för att provsmaka sig igenom utbudet och köpa med sig produkter hem. Hit kommer 100% intresserade och köpglada konsumenter!

Det här är ett unikt tillfälle att marknadsföra nyheter och sälja produkter till rätt målgrupp: Svenska Celiakiförbundets medlemmar med familjer, fackfolk, dietister, hälsopedagoger och skolor med inriktning på mat och bakning.

Mässan fokuserar på seriösa utställare som är inriktade på glutenfria produkter. Om produkterna även utesluter laktos, mjölkprotein och/eller soja är det ett stort plus och vi ser gärna glutenfria produkter som även är vegan och sockerfria också.

Under mässan delar föreningen ut, det prestigefyllda priset, Guldaxet till ett företag/organisation som utmärkt sig extra under året för celiakister (glutenintoleranta). Även Årets Utställare utses och då är det besökarna som under mässans dagar röstar fram sin favorit. Att få någon av dessa utmärkelser är eftertraktat. Här kan du läsa mer om Mat för livet 2018

Förra året kan beskrivas som en succé, så missa inte möjligheten att vara med i år!

Vi arbetar för dig som inte tål gluten, laktos, mjölk eller soja och tillsammans är vi idag ca 4000 medlemmar. Föreningen anordnar olika aktiviteter och öppet hus i vår lokal på Sandelsgatan på Gärdet. Vårt största arrangemang är mässan Mat för livet som föreningen startade 1995. Priset Guldaxet instiftades av föreningen 1991 och delas ut till någon som betyder mycket för celiakister (glutenintoleranta).

Kommentarer (0)

Kommentera