Materia lanserar höstnyheter.

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2019 16:15 CEST

Alto fåtölj, soffa och Crest bord, design Mattias Stenberg / Couture bord, design Marie Oscarsson

Design- och inredningsföretaget Materia fortsätter att utveckla genomtänkta möbler för den moderna arbetsplatsen. För hösten presenterar de flera spännande kompletteringar och förfiningar inom de befintliga produktserierna Alto, Today, Pax och Anagram. Allt i Materias anda att designa möbler med funktion som underlättar för människor att mötas.

Tobias Söder, marknads- och försäljningschef på Materia, kommenterar nyheterna.
– Att ständigt utveckla vårt sortiment ligger i vårt företags DNA. Det gäller såväl helt nya produkter som mindre kompletteringar. Vår lyhördhet för marknadens behov och önskemål är extrem, det tillsammans med vårt kompromisslösa förhållningssätt till materialval och tillverkningsmetoder är en stor förklaring till vår framgång.

Materia grundades 1992 och är ett av Skandinaviens mest uppmärksammade varumärken inom designmöbler för offentlig miljö. De utvecklar och tillverkar möbler och inredningsdetaljer med en nyskapande formgivning som förenklar användarens vardag. Materia omsätter ca 195 Mkr och har 80 medarbetare.

Kommentarer (0)

Kommentera