Nya företag flyttar in på Brand Design Center i Göteborg

I maj går startskottet för ett nytt spännande samarbete i Göteborg. Då blir helt nya avdelningar klara inne på Brand Design Center på Sofierogatan / Kanoldhuset, ett stenkast från Liseberg. Det är NC Nordic Care, Materia, Flux och Canadaköket som skall kampera ihop med Poggenpohl Kök i denna fastighet, välkänd för arkitektur- och designintresserade i Göteborg.

Materia har sedan många år en stark position i Göteborg och ser det som en fantastisk möjlighet att genom den nya utställningen serva arkitekter, kunder och återförsäljare med en kreativ och levande utställning som både kan inspirera och förmedla deras konceptuella lösningar för den moderna mötes-platsen.

NC har tillverkat trämöbler för de offentliga rummen sedan 50-talet. NC:s produkter präglas av hög design med lekfulla och innovativa detaljer, men i sortimentet finns även möbelklassiker som Talavid och Rusthållaren, design Carl Malmsten. Produkterna riktar sig främst mot café, restaurang, samlingssalar och vårdmiljöer. Med ett nytt och fräscht showroom i Göteborg kommer både nya och gamla kunder att kunna inspireras av det kryddstarka sortimentet.

Canadaköket är ett anrikt köksföretag med hovleverantörsstatus och det äldsta i Sverige i sin bransch. Signum är högkvalitativa kök med gedigen känsla för den klassiska miljön, från handmålade herrgårdskök till möbelkänsla i sekelskifteskök. I sortimentet finns även moderna kök och många nyheter kommer att presenteras till hösten. Poggenpohl Kök huserar redan på Brand Design Center sedan 5 år tillbaka. Det är världens äldsta köksföretag och generellt sett ett ”high brand” som genom sin moderna och tidlösa design ger en prägel av långvarig kvalité och noga genomtänkt design. På plats i BDC får man hjälp att förverkliga sina köksprojekt vare sig man är en privatkund, arkitekt eller byggherre.

Flux både tillverkar och importerar armaturer för offentlig miljö och har hittills inte haft någon utställning i staden. Genom den nya välfyllda utställningen och en duktig säljare kommer alla som föreskriver belysning nu att få en ny plattform för att hitta funktionella och effektiva belysningslösningar för både interiör och exteriör. De flesta armaturerna är dessutom tillverkade i Sverige och ett bra miljöval.

Tillsammans skapar de här företagen en kreativ mötesplats för offentlig miljö och vi ser fram emot att inspirera alla samarbetspartners i en spännande miljö. Den 23 maj slås dörrarna upp – varmt välkommen till BDC på Sofierogatan 3G!

För ytterligare info kontakta Mia Bruér för BDC
mia.bruer@flux.nu 0733-10 10 60