Vi brinner för möten - möt oss på Stockholm Furniture Fair den 4-8 februari

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2014 08:00 CET

2014 års nyheter från Materia

Formgivning handlar om utseende men lika mycket om funktion och ett sammanhang. Sådant är viktigt för oss. Alla detaljer där vi har tänkt till för att öka komforten, användbarheten och hållbarheten. Ett resultat av att vi alltid utgår från människan. I över två decennier har vi på Materia tillsammans
med formgivare och inredningsarkitekter utvecklat inspirerande platser där människor möts. Från
konferensrum och kontor till offentliga miljöer och restauranger. Idéer förverkligade för att passa in i
ett sammanhang.

Vi ser fram emot att ses den 4-8 februari på Stockholm Furniture Fair. Vi har en hel del att berätta, och många spännande nyheter att visa.
Väl mött.

Materia, baserat i Tranås, är ett av Skandinaviens mest uppmärksammade varumärken inom designmöbler för offentlig miljö. Materia har alltid varit föregångare och lanserade tidigt begreppet ”Möbler för Kreativa Mötesplatser”. Företaget ingår i Materia Group, ett helägt dotterbolag till inredningskoncernen Kinnarps. Materia omsätter 150 Mkr. Antalet medarbetare är 75.

Kommentarer (0)

Kommentera