THE MATEUS URBAN GARDEN COLLECTION!

The Urban Garden Collection är höstens nya kollektion krukor och fat från Mateus. En hyllning till gröna, färska örter där vår egen designer Filippa Lundahl har lekt med olikheterna mellan oglaserad/glaserad och spänningen som det skapar. Kollektionen finns i olika färgställningar: vit, grå, bordeaux, ocean och en liten exklusiv säsongsspecial i guld till julens festligheter.

Allt i frosttåligt stengods, gjort med portugisiskt hantverkskunnande och storlekar anpassade till krydd- och salladsodlaren Svegros sortiment av ekologiska köksväxter i kruka.

Vår bästsäljande familj Bubbles har också fått tillökning i form av ett litet ovalt fat och en espressokopp.

För högupplösta bilder, lån av produkter och annan information om kollektioner eller företaget kontakta Mateus på 08 - 665 10 60 eller mateus@mateus.se . Mer inspiration på www.mateus.se

• Inredning

• urbangardencollection

Mateus keramik handlar om känslor!

Design som skapar värme i hemmet och runt det dukade bordet.
Material som stimulerar sinnena och kommunicerar känslan av äkta hantverk.
Mateus är mötet mellan modern Svensk design och traditionell Portugisiskt hantverk.

Mateus grundades 1993 av Teresa Lundahl som, precis som hennes verksamhet, har en fot stadigt i två kulturer. Uppväxt i Portugal men boende i Sverige upptäckte hon hur färger, mönster och nya idéer blev allt mer välkomna i våra svenska hem.

Ändå var dukning ett område som fortfarande var väldigt traditionellt. Porslin och bestick som man en gång fått som bröllopspresent fortsatte vara det som ställdes fram till vardag och fest i många familjer. Teresa bestämde att det var dags för en förändring och Mateus föddes.

Eftersom hon vuxit upp i Portugal kändes det naturligt för henne att låta gammalt portugisisk hantverkskunnande möta Teresas erfarenheter av form och design från modevärlden. Hon ville ta keramiskt hantverk och porslin ur sin traditionella roll som visningsobjekt till levande konstföremål som förändras och utvecklas i takt med tiden.

Under åren har familjen Mateus växt med fler föremål, designlinjer, färger, former och dekorationsdetaljer. Alla målade för hand och inte två som är exakt lika. Mateus keramik distribueras idag av återförsäljare över hela världen.

Duka ditt bord med passion och låt fester och middagar spegla din kärlek till livet!

Filippa Lundahl

Presskontakt Marknadschef 0708554575