MatHem.se:s samarbetspartner ICA Kvantum Sickla nominerade till priset Butikernas Butik

MatHem.se – uppstickaren när det gäller handla mat på nätet - kan erbjuda sina kunder ett brett sortiment och varor i absolut toppklass. Det kan man mycket tack vare det goda samarbete som man har med både ICA Supermarket Väst i Uppsala och ICA Kvantum Sickla i Stockholm. Den sistnämnda butiken har sedan tidigare givits fina erkännanden, inte minst när man var en av tre butiker som blev nominerad som den bästa av Fri Köpenskap. Nu har butiken blivit nominerad som en av fem butiker till Butikernas Butik av Icanyheter.

Tomas Kull är VD på MatHem.se och säger så här om nomineringen för ICA Kvantum Sickla.

-  Det är fantastiskt för både ICA Kvantum Sickla och för oss att butiken har blivit nominerad som en av landets fem bästa livsmedelsbutiker. Det ger även oss god publicitet och marknadstillit. Vårt samarbete med ICA Kvantum Sickla upplever jag som väldigt givande från båda parter och vi kan leverera livsmedel av bästa märke till våra kunder.

Tomas Kull fortsätter att berömma ICA Kvantum Sickla.

-  ICA Kvantum Sickla har en otroligt välvårdad butik med speciellt fina frukt- och färskvaruavdelningar. Det första man möts av när man kommer till butiken är ett färgspel av frukt och grönt med trevlig personal som ger en försmak av vad butiken går för. Vi som företag som sysslar med mat online, är mycket tacksamma för att få samarbeta med en butik av denna kaliber.

MatHem.se:s matkasse innehåller inte bara livsmedel utan det ligger även ett minutiöst arbete bakom det hela. Hela organisationen har ett finger med i spelet när en order blir till och avslutas. ICA Kvantum Sickla underlättar det för MatHem.se genom att alltid ha fräscha varor, väldisponerade avdelningar samt kunnig och trevlig personal.

De andra nominerade butikerna till priset Butikernas Butik av Icanyheter är City Gross i Höganäs, Coop Extra i Linköping, ICA Kvantum Focus i Göteborg samt Östenssons Väster i Motala. Tävlingen avgörs den 19 oktober på Icanyheters stora branschträff som kallas Dagen D.

MatHem.se är ett av de ledande företagen som erbjuder matinköp via nätet. Företaget har från slutet av 2008 genomfört ett antal pilottester för att säkerställa logistik och service. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet samt har abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor. Företaget finns i dag i Stockholm och Uppsala. Ambitionen är att etablera MatHem.se i ytterligare ett antal städer under 2010.
Glöm inte att du kan handla mat på nätet redan idag!