Matkomfort gör kunderna till julens hjälte

Matkomfort minskar vardagsstressen för många hushåll. Nu släpps årets jullåda, en populär genväg till hemlagat på julbordet!

Matkomfort är matkassen med de goda såserna. I sitt kök i Tyresö förbereds tusentals portioner varje vecka. När julen närmar sig säljs en jullåda med speciellt utvalda godbitar från leverantörer som Bjärefågel, Korshags och Skärgårdskött. Mest populär är dock den förberedda Janssons frestelsen.

”Janssons frestelse brukar vara det mest tidskrävande momentet på julbordet och den rätt många i släkten duckar för. Nu kan våra kunder tjinga för den istället och bli julens hjälte!”, Henrik Isaksson, kock och grundare.

Matkomforts Janssons frestelse, tre olika såser samt en inkokningslag förbereds i vanlig Matkom- fortanda och levereras tillsammans med bland annat årets nyhet, en prinskorv från Bjärefågel. I julkassen finns även en jungfrulax från Korshags, en nötbog från Skärgårdskött och en liten ”kyck- lingskinka” från Bjärefågel. Allt levereras hem den 21 december.

Innehållet i årets jullåda

• Matkomforts Janssons frestelse
  • 1 kg Matkomforts inkokta lax, ca 350 g
  • Matkomforts såser;
  • Grov hovmästarsås, 180 g
  • Sauce verte, 180 g
  • Currymajonnäs, 180 g
  • Prinskorv på kyckling från Bjärefågel, 600 g
  • Kokt, rimmad “kycklingskinka” även den från Bjärefågel, ca 400 g
  • Rökt skärgårdsbog av nöt från Skärgårdskött, 200 g
  • Jungfrulax från Korshags, 300 g
  • Knäckebröd från Kringelgården

Användningsområdena för såserna är många, alla passar utmärkt att smaksätta sin egen inlagda sill med. Senapssåsen passar även utmärkt till gravlax, örtsåsen till inkokt eller varmrökt lax och currysåsen fungerar utmärkt till en eventuell rostbiff på julbordet. Bogen från Skärgårdskött är ett bra alternativ till lammfiolen och Bjärefågel erbjuder ett spännande alternativ till julskinkan. Givetvis skickas ett recept på griljering i lådan tillsammans med en beskrivning på vad som smidigast görs i vilken ordning.

”Många av våra kunder uppskattar det vi gör för dem i vardagen, att det verkligen underlättar med vissa moment förberedda av våra kockar. Eftersom julen är en stressig tid och det är mycket som ska förberedas både när det gäller mat och annat, lanserade vi för ett par år sedan vår Jullåda.” berättar Henrik.

Matkomforts julvariant av matkasse är inget komplett julbord utan just de utvalda godbitarna, det där lilla extra och det som faktiskt blir bättre om det förbereds. Köttbullar och julskinka är mer personliga delar av julbordet, som Matkomfort väljer att lämna till var och en att ordna själv. Hur många personer kassen räcker till beror på vad som mer ställs fram på julbordet.

Pris 1 195 kr med 200 kr rabatt på varje ytterligare som beställs. Sista beställningsdag 14 december, antalet är dock begränsat så det är först till kvarn som gäller. Leverans 21 december.

För mer information vänligen kontakta

Marie-Fe Edwardsson Press och bildmaterial 08-408 111 17 press@matkomfort.se

Henrik Isaksson
Kock & grundare 0707 914 094 henrik@matkomfort.se

• Stockholm

Matkomfort säljer vardagsmiddagar som levereras hem till dörren. Maten är tillagad från grunden och förberedd så långt att det bara behövs 5-20 minuter aktiv tid i köket, beroende på vilken meny du väljer.

Matkomfort ger dig näringsriktiga, goda och vällagade middagar varje vecka med lättlagad mat för vardagskvällar då man varken har tid eller lust att planera, handla och laga en stor middag från grunden. Varje hushåll kan bestämma exakt hur många portioner man behöver.

Matkomfort startades 2008 och har i dag cirka 2 500 abonnenter i Storstockholmsområdet + Uppsala med omnejd. Varje vecka lagas ca 18.000 portioner mat.

Läs mer på www.matkomfort.se

Henrik Isaksson