Ny pocketbok + turné (fåtal biljetter kvar!)

Nu har precis pocketboken Smart föräldraskap – Stärk ditt barns lärande, fokus och kreativitet (Månpocket) släppts, där författaren Mattias Ribbing ger dig som har kontakt med barn i alla åldrar, från nyfödda tills de flyttar hemifrån, mängder av praktiska tips. Så här säger recensenterna:

”Tonen i boken är lättsam och peppande, utan vare sig pekpinnar eller stränga regler. Innehållet spänner brett över många olika aspekter av föräldraskap och lärande på ett fascinerande sätt, där egna erfarenheter och smarta tekniker blandas med relevant kunskap inom psykologi och pedagogik … Denna bok rekommenderar jag varmt till alla föräldrar och alla som är intresserade av effektiva sätt att lära och av att få smarta tips för mer kreativitet, bättre fokus och motivation i familjen och vardagen.” Barnsidan

”Lösningarna är lekfulla och tar fantasi och inre motivation till hjälp för att lösa vardagsproblem … bokens styrka är kapitlet om fokus och teknologi som nyckel till framgång. Här blir Mattias Ribbings perspektiv som minnesmästare riktigt intressant.” Modern psykologi

Köp boken för endast 59 kronor via följande länk till internetbokhandeln Bokus: Smart föräldraskap – stärk ditt barns lärande, fokus och kreativitet. För att få upp boken på topplistan (och ge fler chansen att upptäcka den) får du gärna passa på att köpa den just idag. Om du köper ett eller fler extra exemplar att ge bort, ger Bokus dig dessutom gratis frakt.

---

Missa inte höstens stora föreläsningsturné För barnens bästa – från tjat och skärmbråk till samarbete, med Mattias Ribbing och Petra Krantz Lindgren (författare till Med känsla för barns självkänsla).

Följande orter är nära att sälja slut: Stockholm, Malmö, Göteborg och Västerås och biljetterna går åt för fullt även på övriga orter, så passa på att boka dina biljetter redan idag för att vara säker att få plats. Bokning och mer info finns här.

Karlstad 15/10

Västerås 17/10