Mavshack förstärker filmutbudet betydligt genom nytt avtal med Viva gruppen

Mavshack har tecknat ytterligare ett licensavtal med VIVA gruppen som ökar antalet filmtitlar med 1000 stycken nu och med ytterligare 1000 före december 2013. Det gör att det totala antalet filmer då kommer att uppgå till omkring 3500 st. Licensavtalet med VIVA Communications Filippinerna, innebär att alla filmtitlar blir tillgängliga globalt och gör att Mavshacks målmarknad växer med 100 miljoner potentiella användare världen runt. Mavshack räknar med att kunna sluta flera nya licensavtal under de kommande månaderna.

”This agreement with VIVA opens up the Philippines and 13 other metro markets worldwide where the Filipino is grouped primarily as Overseas Foreign Workers.” enligt Fredric Forsman, styrelseordförande för Mavshack AB. ”We are thrilled to deliver local content to the Filipino community which currently is estimated to be in over 200 countries worldwide. We will deliver content to any web-enabled device wherever our users reside and this new user market will expand our subscriber base aggressively.”

”The demand for our library of titles had been growing more everyday as Filipino’s in Hong Kong, Dubai, Riyadh, London, Ireland, Italy and more were expressing their desire to be able to access Mavshack.com” according to Jerry Lozano, Global Director for Mavshack Philippines. ”We are achieving a 2 million Universal Reach according to Facebook’s Insights via our Facebook streaming (facebook.com/mavshack) but many of those users were not able to access Mavshack.com due to the licensing limitations. With all borders open, Mavshack fans can now enjoy large library of their favorite films, concerts, sports and television series where and when they want to view.”

”I’m proud to partner with Mavshack as this will make available the Philippines’ biggest film library to our kababayans globally on new media platforms. Also in the future, we should also make it possible to stream live entertainment events across the continents. For the last 3 years we’ve been partners with Mavshack on a limited arrangement but because of their commitment to further grow the business we have decided to open the service globally. We are very happy to say that we are the first local content producer that will have it’s content anywhere, and anytime, on any device to Filipinos worldwide.”Vic Del Rosario, Jr, Chairman and CEO of VIVA Communications.

• Webbmedia

• Utanför Sverige

Mavshack websites
mavshack.com/corporate
mavshack.com
facebook.com/mavshack
facebook.com/mavshack.in

Om Mavshack.com
Mavshack.com har i dag ca 1 600 filmer, musikvideos och konserter från flertalet Filippinska innehållsleverantörer däribland Viva Entertainment, Inc., Oishi Media, Star Cinema & CenterStage Productions. Mavshack.com är störst i världen på Filippinsk film.

Om Mavshack Facebook
Mavshack Facebook visar filmer gratis för sina fans direkt på Facebook. I dagsläget finns Mavshack Facebook tillgängligt runt hela världen med Indisk och Filippinsk film.

Om Mavshack AB (publ)
Mavshack AB (publ) med kontor i Stockholm, Toronto, Manila och Jakarta driver Mavshack.com, en av de snabbast växande filmtjänsterna i världen. Bolaget tillhandahåller också teknologi för att streama media på ett kostnadseffektivt sätt vilken bland annat används av Mavshacks dotterbolag Truecast.tv i Indonesien.

Mavshack AB (publ) är ett publikt bolag vars aktie handlas på Aktietorget.

Jonas Litborn

Presskontakt President & CEO +46 70 6400740