Max Matthiessen expanderar på den kommunala pensionsmarknaden

Monica Borg och Mirjana Udiljak börjar som finansiella rådgivare på Max Matthiessen den 1 februari 2011. Max Matthiessen tar därmed en marknadsledande position även på den kommunala pensionsmarknaden.

– Vi är glada över att Monica och Mirjana valde att börja hos oss på Max Matthiessen. Deras kompetens, erfarenhet och bakgrund passar väl in när vi nu satsar på att växa ytterligare på den kommunala pensionsmarknaden. Dessutom har de ett väl etablerat kontaktnät, säger Glenn Nilsson, vice vd på Max Matthiessen.

Monica Borg och Mirjana Udiljak kommer närmast från försäkringsförmedlarorganisationen Säkra.

Efter förstärkningen är Max Matthiessen marknadsledande på den kommunala pensionsmarknaden bland försäkringsförmedlarna. Exempel på tjänster som erbjuds är upphandling av pensionsadministration, pensionsskuldsinlösen och kollektivavtalad försäkring samt upprättande av policies och avtal, administrativa tjänster, rådgivning och olika utredningar.

För ytterligare information kontakta:

Glenn Nilsson
Vice vd, Max Matthiessen AB

• nyrekryteringar

Max Matthiessen grundades 1889 och är Sveriges ledande oberoende rådgivare till företag och deras anställda inom personförsäkring och trygghetssparande. Max Matthiessens kunder utgörs av cirka 13 000 företag och cirka 150 000 individer. Bolaget har cirka 400 anställda och kontor i 24 städer över hela Sverige. Max Matthiessen fick pris som "Årets försäkringsförmedlarbolag" och för "Årets innovation i försäkringsbranschen" vid Insurance Awards 2010. För ytterligare information, besök www.maxm.se.