Max Matthiessen öppnar kontor i Jönköping

Nu öppnar Max Matthiessen ytterligare ett kontor i Småland. Det nya kontoret ligger i Jönköping och har adressen Östra Storgatan 7. Gustav Richter, kontoansvarig rådgivare på Max Matthiessen, ansvarar för etableringen av kontoret.

Max Matthiessen är en av Sveriges ledande rådgivare inom personförsäkring och trygghetssparande med cirka 450 anställda och kontor på 28 orter i Sverige.

- Jönköping och regionen häromkring är en viktig marknad för Max Matthiessen. Etableringen av det nya kontoret är därför ett naturligt steg i expansionen av vår verksamhet. Vi kommer närmare både befintliga och presumtiva kunder, säger Gustav Richter.

- Att vi nu kan erbjuda företag och individer i närområdet rådgivning lokalt från orten ser vi som mycket positivt. Detta eftersom vi upplever att det är allt fler som tar hjälp för att kunna fatta välgrundade beslut om sina pensioner, försäkringar och placeringar för att säkerställa sin ekonomiska trygghet, avslutar Gustav Richter.

Max Matthiessen är sedan tidigare representerade i Småland med kontor i Kalmar och Växjö.

För ytterligare information kontakta:
Johan Törnhage, teamcoach
Max Matthiessen, telefon 08-613 05 15

Gustav Richter, kontoansvarig rådgivare
Max Matthiessen, telefon 0470-73 86 75, 0708-87 62 75

• Ekonomi, finans

Max Matthiessen är tillsammans med Willis Nordens ledande liv- och sakförsäkringsförmedlare. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa arbetsgivare och privatpersoner med rådgivning, analys, administration och upphandling av spar- och försäkringslösningar. Genom vårt internationella nätverk har vi tillgång till ytterligare resurser, erfarenhet och kompetens. Det gör oss till en helhetsleverantör med lokal styrka och global närvaro. Välkommen att läsa mer på www.maxm.se.

Hanna Ericsson

Presskontakt Presschef 073-463 66 31