Toppkrafter till Max Matthiessen

Max Matthiessen Värdepapper AB har rekryterat Tor Falk till ny vd och förstärker styrelsen med Cecilia Lager i den fortsatta satsningen på placerings- och kapitalförvaltningstjänster.

Tor Falk har utsetts till ny vd för Max Matthiessen Värdepapper AB. Tor Falk tillträder sin tjänst under februari 2010 och kommer närmast från egen konsultverksamhet. Fram till våren 2009 var Tor vd för SEB Fondinvest AB och har också haft olika tjänster inom bland annat Alfred Berg och Nordea.

- Tor Falk har en gedigen bakgrund inom finansiell verksamhet och lång erfarenhet inom området för placeringar och kapitalförvaltning. Vi är övertygade om att Tor har precis de egenskaper som krävs för vår utökade satsning inom placeringsområdet, säger Max Matthiessens koncernchef Christoffer Folkebo som även är styrelseledamot i Max Matthiessen Värdepapper AB.

- För mig är det en fantastisk möjlighet att få vara med och utveckla Max Matthiessen Värdepapper när bolaget går in i denna expansiva fas, säger Tor Falk, tillträdande vd för Max Matthiessen Värdepapper AB.

Cecilia Lager tillträder som ny ledamot i Max Matthiessen Värdepappers styrelse. Cecilia, idag seniorkonsult på K-Street Advisors, har bland annat varit marknadsdirektör på Alecta, vd för SEB Fonder och varit ordförande i Fondbolagens Förening.

- Cecilia Lager har en bred erfarenhet från fondverksamhet och kapitalförvaltning i stort, vilket kommer att vara mycket värdefullt i arbetet med att vidareutveckla kunderbjudandet inom Max Matthiessen Värdepapper, säger Christoffer Folkebo.

För ytterligare information kontakta:

Christoffer Folkebo
Koncernchef, Max Matthiessen Holding AB

Björn Hall
Styrelseordförande, Max Matthiessen Värdepapper AB

• Lön, Pension

• nyrekryteringar

Max Matthiessen grundades 1889 och är Sveriges ledande oberoende rådgivare till företag och deras anställda inom personförsäkring och trygghetssparande. Max Matthiessens kunder utgörs av cirka 12 000 företag och cirka 150 000 individer. Bolaget har 380 anställda och kontor i 23 städer över hela Sverige. Max Matthiessen ägs av Altor och Bure tillsammans med medarbetare inom koncernen.

Max Matthiessen Värdepapper AB ger råd om, förvaltar och utför transaktioner avseende finansiella instrument. Max Matthiessen Värdepapper AB är ett helägt dotterbolag till Max Matthiessen Holding AB.

För ytterligare information, besök www.maxm.se.