​Happy Earth Hour på MAX med halva priset på Green-familjen

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2018 08:30 CET

På lördag den 24 mars mellan 20.30 och 21.30 inträffar WWF Earth Hour, världens största manifestation för miljön och klimatet. MAX stöttar initiativet med en "Happy Earth Hour" då de gröna burgarna säljs till halva priset. Samtidigt släcks belysningen på restaurangerna ned.

– Klimatutmaningarna är så stora att det kan vara lätt att deppa ihop. Men med burgare som smakar fantastiskt och samtidigt har låg klimatpåverkan finns anledning att fira. Med Happy Earth Hour och halva priset på Green-familjen vill vi locka fler att äta mer grönt och att känna förnyad energi i klimatfrågan, säger Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef på MAX

Erbjudandet gäller vid köp i kassan och drive in mellan klockan 20.30 och 21.30 den 24 mars och gäller samtliga sju måltider i Green-familjen*.

Den 15 mars lanserade MAX fyra nya goda klimatsmarta måltider till den växande Green-familjen som ett led i sin fortsatta klimatomställning. Målet är att minska snittmåltidens klimatpåverkan med upp till 30 procent till år 2022, då varannan såld måltid ska vara annat än rött kött.

För mer information kontakta gärna:

Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef
kaj.torok@max.se

*) Erbjudandet går inte att beställa via de digitala Expresskassorna eller i mobilappen. Erbjudandet gäller på restauranger i Sverige med undantag för Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport. Lokala prisavvikelser kan förekomma.

MAX firar 50 år i år som Sveriges äldsta hamburgerkedja och den enda rikstäckande hamburgerkedjan som bara använder svenskt kött, kyckling och bacon. Det finns 130 restauranger, varav 116 i Sverige och sysselsätter ca 5 000 medarbetare. Max Burgers AB omsatte 2,8 miljarder kronor under 2016, varav 2,6 miljarder kronor i Sverige.

Kommentarer (0)

Kommentera