Maxmoduler Produktion AB expanderar

Maxmoduler Produktion AB har under sommaren utökat sina lokaler och utökar i september även sin personalstyrka i samband med att den nya utbyggnaden blir klar.

Bolaget har klart med 8 nyanställningar där sju medarbetare anställts i produktionen samt en tjänsteman.

- Vi fortsätter vår spännande tillväxtresa tillsammans med våra befintliga och nya kunder och den här satsningen ger oss möjlighet att expandera ytterligare, säger bolagets VD Christer Hedlund. Det känns givetvis också bra i hjärtat att vi kan stimulera arbetsmarknaden i Lycksele med fler tjänster, fortsätter Christer Hedlund, som inte utesluter att det kan bli aktuellt med ytterligare nyanställningar framöver.
- Ja så är det, men nu ska vi först sjösätta den här delen av planen och växa in i den nya lokalen och synka in ny personal innan vi tar ytterligare steg, avslutar Hedlund.

Byggindustrin i Sverige går för högtryck och det påverkar också Maxmoduler Produktion AB som med sin huvudprodukt arbetsbodar behövs i större omfattning runt om i Sverige.

- Vi har gjort en hel del spännande affärer under våren tillsammans med såväl befintliga som nya kunder så det känns lägligt och rätt att utöka produktionskapaciteten framåt, säger Fredrik Åström som arbetar med bolagets försäljning.

• Bygg, fastighet

Maxmoduler Produktion AB är en etablerad producent av arbetsbodar och moduler för Svensk byggmarknad. Bolaget har sitt säte i Lycksele där fabriken också är placerad med sina ca 50 anställda medarbetare. Under 2016 omsatte Maxmoduler Produktion AB ca 125 MSEK.

Christer Hedlund

Presskontakt VD 0950 - 138 13