Fullt av aktiviteter och MC Nyheter

MC live 2010

Fullt av aktiviteter och nyheter!

Nu börjar mycket falla på plats, utställare, nyheter, aktiviteter och mycket annat börjar ta form. Motorcyklar och mopeder av alla märken kommer att finnas på plats, både att titta på med framförallt att provköra och köpa. Bilprovningen kommer att finnas i både Göteborg och Stockholm och besiktiga hojar på löpande band. När det gäller nyheter kommer Honda kommer att visa sin nya VT750S på MC Live 2010.

MC live 2010 har premiär den 23-25 april på Stora Holm i Göteborg. Här finns de bästa förutsättningar för att genomföra landets största MC evenemang och dessutom kunna erbjuda besökarna att få provköra. Helgen efter, den 30 april – 2 maj är det Stockholms tur, och då ute på Barkarby. Även här kommer det att finnas fantastiska förutsättningar.

McRFs medlemmar, generalagenterna, är nu på plats och visar upp alla nyheter och märken av mopeder och motorcyklar. Utställarförteckningen finns på www.mclive.se under fliken ”För besökare”. Generalagenterna kommer även att ha många av sina Återförsäljare på plats, så att den som är sugen att köpa motorcykel eller tillbehör på plats, ska kunna göra det.

Premiärvisning av Hondas nya VT750S på MC Live 2010. Honda visar sin nya VT750S både i Göteborg på Stora Holm och i Stockholm på Barkarby. Det blir premiär i landet, då maskinen kommer hem ett par dagar innan MC Live startar. Man kommer även att kunna provköra den nya Street/Custo- maskinen, Honda VT750S.

Bilprovningen deltar på MC Live - Välkommen att besiktiga din motorcykel.Både i Göteborg  och Stockholm är Bilprovningen på plats och erbjuder besiktning av svenskregistrerade motorcyklar. Bilprovningen har tidigare med stort intresse haft särskilda öppethelger för motorcyklar. – Men det här blir något helt nytt att applicera arbetsplatsen bland entusiasterna på Mc Live, säger Mats Lundmark, platschef i Stockholm. Det kommer att finnas en stor kapacitet med ett enkel drop-in system och ytterligare personal är på plats för att ta hand om frågor m.m.

Tidningarna Bike och MC Nytt kommer att vara mediapartners för MC live 2010. De finnas med i samband med provkörningarna, både i Göteborg och Stockholm, och delge sina tester och recensioner. Det kommer att finnas över 100 motorcyklar av olika modeller och märken att provköra. Dom kommer även att göra intervjuer på plats, och fånga upp de som just har provkört någon häftig hoj och lägga ut det på nätet.

Big Twin kommer att finnas på plats och ha en Harley Corner där ett antal customhojar kommer att finnas. Ett antal kända hoj profiler kommer även att finnas på plats.

SMC (Sveriges Motorcyklister) kommer att visa smakprov på utbildningsverksamhet och kunniga personer svarar på frågor och ger tips om vårfix av sin MC. Hos SMC finns ett rikligt utbud av aktiviteter runt om i landet. Resor, kurser, träffar, touring och för att bara nämna några. SMC är en organisation med drygt 60 000 medlemmar och 400 klubbar.

Fakta om MC Live 2010

Arrangör för MC live 2010 är McRF, för projektledning och genomförande av evenemangen står företaget MotoLive AB. MC live 2010 arrangeras i samarbete med SMC (Sveriges Motorcyklister) med sin tidning MC-Folket Som officiell mediapart är Allt om MC och övriga mediaparter är tidningarna Bike och MC Nytt. Som aktivitetspartner är Bilprovningen och Big Twin.

För mer information: www.mclive.se

McRF, Arrangör

Per Johansson, VD               Tel: 070-20 65 38                   per.johansson@mcrf.se

MotoLive AB, Projektledning/Försäljning

Åsa Källsten                         Tel: 0763 44 22 25                 asa@motolive.se

Anders Sjöholm                    Tel: 070-556 973 40               anders@motolive.se

• Motorer, bilar, motorcyklar

• Hondas nya VT750S

• Järfälla

MotoLive AB

Vår affärsidé är att skapa event, mötes- och marknadsplatser med prova-på-aktiviteter, uppvisningar, handel och produktutställningar. Syftet är att locka besökare som aktivt vill ta del av ny kunskap, nyheter och skapa tillväxt för medverkande företag och samarbetspartners.

Företaget ägs av Håkan Petersson och Anders Sjöholm.

Håkan har tidigare varit ansvarig för Stockholmsmässans mäss & kongressverksamhet under 15 år och varit en av grundarna till Eventumgruppen mm

Anders har verkat som projektledare på Stockholmsmässan och har ett förflutet från Albinsson & Sjöbergs förlag i Karlskrona.

MCLive är det första av en serie events inom olika branscher som lanseras under 2010, och till det projektet har ett antal personer engagerats: Martin Kostero, som tidigare arbetat för Albinsson & Sjöbergs förlag och Åsa Källsten som har varit verksam inom Volvo Personbilar och Stockholmsmässan i många år, och som idag är sin egen.

Vi är väldigt stolta över personerna som verkar inom MotoLive AB. De är flexibla, nytänkande, professionella och har ett enormt kontaktnät och erfarenhet av mässor och events.

Projektledning, Marknadsföring och försäljning:

Håkan Petersson +46(0)76 788 80 81     hakan@motolive.se

Anders Sjöholm +46(0)70-896 24 94      anders@motolive.se