Pressmeddelande -

Salsa-jätten Garden Fresh lanserar nu sitt nya matföretag Great Fresh Food tillsammans med Sundsvallsbyrån McGarrett

När USA:s största tillverkare av salsa expanderade till Europa, så valde man reklambyrån McGarrett i Sundsvall. Reklambyrån fick då uppdraget att göra moderbolagets webbsajt. Samarbetet har nu fördjupats och tagit nya höjder.

– Vi har en ambition att detta nya företag och produktlinje skall omsätta 50 miljoner dollar inom en treårsperiod, säger Garden Fresh grundaren och ägare Jack Aronsson.

– Detta är resultatet av ett väl utfört arbete av teamet på McGarrett och jag känner mig orhört stolt att få hantera ett uppdrag som detta, säger Jan Jutbo, VD på byrån McGarrett. Företaget producerar i dag över 80 ton salsa per dag i sin matfabrik strax utanför Detroit. Omsättningen låg 2012 på 106 miljoner dollar.

• PR, kommunikation

McGarrett  – är en ung, kreativ reklambyrå som arbetar med varumärkesstrategier, kommunikation, branding och design. Företaget har 10 anställda med kontor i Sundsvall, Stockholm samt Warwick RI, USA och omsätter 12 Mkr. Kontaktperson: Jan Jutbo

Jan Jutbo

Presskontakt VD