Nyhet -

FREDRIK LUNDQVIST ANSTÄLLD SOM NY MEETINGS & EVENTS SALES MANAGER FÖR MCI SCANDINAVIA

Stockholm, 12 maj 2015. Det är med glädje som MCI Scandinavia välkomnar Fredrik Lundqvist som vår nya Meetings & Events Sales Manager.

Med 10 års erfarenhet i hotell och eventbranschen och med över 8 år av säljerfarenhet, har Fredrik en bred erfarenhet av strategisk försäljning inom möten och event. Tidigare var Fredrik Sales Manager på SpingConf AB, företaget som försåg honom med färdigheter inom möten och event samt en stor kunskap om den regionala marknaden.

“Vi är väldigt glada av att välkomna Fredrik till MCI,” säger Thomas Wüthrich, Regional Managing Director, MCI Scandinavia. “Fredriks erfarenheter kommer att ge ny energi och expertis till vårt team samt hjälpa oss att nå våra mål, höja våra ambitioner och även säkra en hållbar tillväxt.

“ Jag ser fram emot att jobba för MCI Scandinavia,” säger Fredrik Lundqvist, Meetings & Events Sales Manager, MCI Scandinavia. “Jag kommer att kunna använda mina kunskaper inom möten och events och vara med och bidra till våra kunders utveckling och presentera MCI för nya möjliga kunder samt introducera nya kreativa lösningar.”

Med säte i Stockholm, kommer Fredrik även att ta hand om kunder via våra kontor i Köpenhamn och Göteborg.

För mer information:

Carola Skoog