Stefan Pettersson ny byråchef på MCI

Mötes- och eventbyrån MCI rekryterar Stefan Pettersson som byråchef. Han var senast marknadschef på Destination Uppsala och har många års erfarenhet från besöksnäringen.

– Jobbet känns extra roligt när det finns en så tydlig ambition om att företaget ska växa och synas mer. Dessutom finns en genuin vilja inom MCI att föra människor samman och skapa engagemang. Den drivkraften tänker jag ta till vara, säger Stefan Pettersson, ny byråchef på MCI.

Stefan Pettersson har de senaste åren varit marknadschef på Destination Uppsala. Tidigare har han bland annat varit turistbyråchef på Stockholm Visitors Board samt arbetat på en eventbyrå. Stefan Pettersson har även varit fristående konsult och föreläsare inom destinationsutveckling och strategisk marknadsföring.

– Jag är väldigt glad att vi har rekryterat Stefan Pettersson. Han har en gedigen kunskap om varumärkesfrågor och en imponerande förmåga att få människor att samarbeta för att nå gemensamma mål, säger Trine Steffensen, vd på MCI.

Tjänsten som byråchef är nyinrättad och del av en satsning på att utveckla MCI:s verksamhet i Sverige. MCI har cirka 25 anställda på Stockholmskontoret och hade 2016 en byråintäkt på 30 miljoner kronor.

• Utbildning

MCI Nordics är en av Nordens ledande mötesbyråer med verksamhet inom framför allt event, möteskommunikation och kongresser. MCI Nordics finns i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn och är en del av den internationella mötesföretaget MCI med över 1800 medarbetare på 60 kontor i 31 länder.

Trine Steffensen

Presskontakt Managing Director +45 31145578