TeeApp - A global golf community

Nu släpper vi äntligen TeeApp- ett golfcommunity för spelare som gillar att utmana sig själva och sina vänner!

TeeApp är en ny app som riktar sig mot golfare i hela Sverige och är först med att erbjuda spelare en app där man aktivt kan tävla och följa sina vänner och deras spel över en hel säsong samt se sin egen statistik och utveckling.

Appen är utvecklad av företaget MechDevelopment som drivs av Carl Hydbom Ulvaeus och Magnus Engelheart, två amatörgolfare som brinner för spelet samt Henrik Pierrou och Emil Löfblom två dataingenjörer med lång erfarenhet av utveckling av mobila appar. Idéen föddes under en golfrunda för två år sedan.

-”Vi saknade en app där man kunde utmana sina vänner även om man inte spelade tillsammans. Ju mer vi diskuterade, desto mer kom vi på som man kunde göra för att få så mycket som möjligt ur en golfsäsong.”

Med TeeApp kan man till exempel föra sin egen score, följa sina vänners score live och tävla med ”TeePoints” som man samlar ihop i appen för att leda på leaderboarden. Det finns många funktioner och MechDevelopment är stolta över slutprodukten.

-”Nu är appen färdig och vi tycker själva att det är väldigt roligt att spela med den! Vi hoppas att andra kommer att känna likadant.”

• golf
  • ios