Sara Lee väljer lösning från Mectec Elektronik AB

Genom vår partner Antra ID Kft i Ungern, har avtal slutits med Sara Lee Corporation rörande installation av ett stort antal maskiner för etikettering av kartonger med kaffe och te vid företagets produktionsenhet i Budapest, Ungern.

”Kunden har beslutat att ersätta sina gamla etiketteringsmaskiner då kostnden för att underhålla dem har blivit för hög. Förutom minskade driftskostnader är enkel anpassning till företagets produktionsenheter, smidig integration med befintliga IT-system och en solid och pålitlig service bidragande faktorer till valet av leverantör”, berättar Lars Johnsson, Export Area Manager på MECTEC.

För Sara Lee blev MECTECs TWQ100 lösningen på deras problem. TWQ100 är en standardmaskin från MECTEC som hos Sara Lee stryker på etiketten på toppen av kartongen med den precision och utskriftskvalité som Sara Lee eftersträvat.

”Ett bra samarbete med MECTEC har hjälpt oss att uppnå de komplexa krav som Sara Lee har haft i detta projekt. Vi är stolta över att Antra ID har valts ut som teknisk partner och vi är övertygade om att kvalitén på utrustningen kommer att bekräfta deras beslut”, säger Laszlo Ozsvald, Technical Director på Antra ID.

MECTEC gläds åt avtalet som Antra ID har knutit med Sara Lee och ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete.

• Kemikalieindustri

• applicering
  • automatisk utskrift
  • etiketter
  • mectec
  • märkning
  • print & apply
  • kartongmärkning
  • boxmärkning
  • etiketteringsutrustning

Om Sara Lee
Sara Lee Corporation är en global tillverkare av högkvalitativa produkter inom detaljhandeln. Varumärken som Ball Park, Douwe Egberts, Hillshire Farm, Jimmy Dean, Senseo och Sara Lee är kända för konsumenter över hela världen. Företagets huvudkontor är baserat i Downers Grove, Illinois och totalt har man mer än 20 000 anställda världen över. Verksamheten innefattar affärsområdena North American Retail, North American Foodservice, International Beverage och International Bakery.

Om Mectec Elektronik AB
Mectec Elektronik AB utvecklar, tillverkar och säljer industriella märkningssystem för automatisk utskrift och applicering av etiketter. Utöver kompletta standardlösningar kan Mectec erbjuda märkningssystem som är skräddarsydda utifrån kundens behov och önskemål, vilket har bidragit till att Mectec idag är marknadsledande inom sin bransch. Företaget har expanderat kraftigt de senaste åren och har idag cirka 70 anställda i Sverige. Utanför Sverige finns MECTEC representerade i ett 30-tal länder.

Om Antra ID Kft.
Företaget grundades 1990 och var då främst verksamt inom automatiska identifieringssystem. Idag är Antra ID en ledande systemintegratör i Ungern, med fokus på lösningar inom logistik och produktion. Företagets verksamhet omfattar hela processen från utvecklingskoncept, vidare till att fastställa den optimala hårdvaran och slutligen till en fullständig integration i befintliga affärssystem. Bra service och support, samt en lång och gedigen bakgrund och stabil expansion är några av framgångsfaktorerna för Antra ID.

Jessica Smedå

Presskontakt Marketing Manager 0046 40 689 25 54