Foto från en tidigare musikaluppsättning av Act & Art i samarbete med Medborgarskolan.

Bli en musikalstjärna i Gävle i höst

Vem som helst kan bli stjärna och få sin stund i rampljuset. Det är Act & Art’s motto när de ställer till med en musikalkurs för de som sjunger i kör, medverkar i en teatergrupp eller de som vill prova på att stå på en scen. Kursen ges under två helger i oktober på Medborgarskolan och avslutas med en föreställning på Gefle Forum.

Musikalkursen Let’s Go To Broadway görs av produktionsbolaget Act & Art, som är en del av Gävles nöjesliv, i samarbete med Medborgarskolan. Under våren genomfördes en liknande workshop och den blev så populär att den kommer tillbaka. Upplägget är att vem som helst kan delta så inga förkunskaper behövs. Deltagarna lär sig olika sång- och teatertekniker under två helger och allt avslutas med en konsert där det bjuds på nummer ur olika Broadway-musikaler.

- Vi jobbar i ett workshop-format där resan är målet. Vi börjar dagarna med vokal- och fysisk uppvärmning för att sedan kasta oss ut i sånginstudering som varvas med teaterövningar, sångövningar och lite dans som till slut sätts ihop till musikalnummer. Atmosfären är lekfull, tillåtande och energifylld.

Det säger Johan Östlund som är kursledare tillsammans med Philip Haglund. Båda har arbetat inom musikal- och teaterbranschen i många år och gemensamt är att de älskar att utmana kursdeltagarna till något de kanske inte är vana vid. Att se deras förvåning och glädje sporrar dem i deras arbete.

Det finns fortfarande platser kvar till kursen som drar igång 13 oktober. Kursen hålls i Medborgarskolans i Gävle lokaler och avslutas med en föreställning på Gefle Forum. Anmälan sker på Medborgarskolans hemsida.

Kursinformation
Datum: 4 tillfällen mellan 13-21 oktober
Plats: Medborgarskolan, Drottninggatan 23

Intervjuförfrågan med workshopledare, mer information samt pressbilder
Vi välkomnar intervjuförfrågningar. Kontakta Philip Haglund på tfn 073-985 28 10 eller philip.haglund@act-art.se.

Om Act & Art Sweden
Act & Art är ett modernt och kvalitativt bolag inom upplevelseindustrin i Gävle. Vi producerar företagsshower, musikalworkshops samt nöjesföreställningar inom genrerna show, komedi och musikal med teman som HBTQ och genus.