Den 13 april lanserar Medborgarskolan Stockholm en intensivkurs för Visual merchandisers!

Försäljning, konsumtion och marknadsföring är inte bara siffror. En attraktiv säljmiljö bidrar också till att höja omsättning och resultat samt locka kunder till köp. Idag vet man att tydlig butikskommunikation också skapar förutsättningar för en konkurrenskraftig handelsplats.

- Många som jobbar i butik kombinerar idag yrket som säljare med att också göra skyltningar i butik och skyltfönster. En attraktiv skyltning kan vara direkt avgörande för att öka försäljningen och vi vet att det är eftertraktade kunskaper, säger Eva Levin verksamhetschef på Medborgarskolan Stockholm

De studerande får bland annat lära sig hur en butik fungerar som media. Från kampanjer och merförsäljning till framtidens retail och trender. Exponeringstekniker för skyltfönster, event och ljussättning står också på schemat. Dessutom ingår ett års licens av SketchUp, ett ritprogram i 3D där man bygger upp både miljöer och skyltfönster. Så efter avslutad utbildning i juni är det möjligt för deltagarna att ägna hela sommaren om de så vill, åt att bli riktigt bra på programmet.

- Intensivkursen ger med andra ord den nyfikne en möjlighet att få prova på, lära och få en inblick i yrkets olika delar, avslutar Eva Levin.

För mer information kontakta:
Eva Levin, verksamhets- och utvecklingschef,
Medborgarskolan Stockholmsregionen

eva.levin@medborgarskolan.se
Tel. 010-157 62 70, 0735-28 96 49

Medborgarskolan är ett studieförbund som erbjuder folkbildning, uppdragsutbildningar och skolverksamhet. Vi finns över hela Sverige och har nästan en miljon deltagare varje år. Vår verksamhet bygger på en humanistisk värdegrund med individen i centrum.