Föreställningen Bög In Box med den alltid lika populäre Magnus Carlsson.

Magnus Carlsson till Falu Pride med succéshowen Bög In Box

Du känner kanske igen honom från SVT’s Gift vid första ögonkastet som gick i våras. På lördag, under Falu Pride, är det dags för Magnus Carlsson att gästa Falun med föreställningen ”Bög In Box” på Kårhuset. Det är en berusande humorshow om den desperata jakten på kärlek. Med hjälp av musik, imitationer och komik försöker Magnus få svar på dessa frågor när han skärskådar dejtingdjungeln och homonormen på ett uppfriskande sätt.

Hur ska man kunna hitta den stora kärleken på cyberspace eller via appar? Måste man gå ut på krogen eller är det så att den enda utvägen att hitta någon är att gifta sig i TV? Måste det vara en politisk handling att hålla sin älskade i handen? Och vad är det egentligen vi längtar efter?

- Bög In Box är ett drömprojekt som går i uppfyllelse som varvar sång, komik, standup, imitationer och en hel del improvisation. Publiken kommer inte gå säker och det är också det som gör föreställningen levande. Den ska vara en betraktelse av den gayvärld och dejtingdjungel som jag och många andra lever i, säger Magnus. Magnus blev omåttligt populär efter att ha varit en av deltagarna i SVT's Gift vid första ögonkastet under våren. Han har medverkat i en rad musikaler, shower och komedier runt om i landet. På senare år har han varit konferencier vid flera Pridefestivaler i bland annat Malmö och Köpenhamn och där varvat sång, komik och inte minst imitationer av kända svenska kvinnor. Nu tar han med sig all denna erfarenhet ut på turné, producerat av produktionsbolaget Act & Art i samarbete med Medborgarskolan.

Föreställningsinformation
Tid: Lördag 22 september klockan 15.00
Plats: Kårhuset, Åsgatan 37
Fri entre!

www.act-art.se/press.html

Recensera föreställningen, intervjuförfrågan eller mer information
Vi välkomnar intervju- och recensionsförfrågningar till föreställningen i Falun.
Kontakta Magnus Carlsson på tfn 073-330 59 39 eller magnus.carlsson@act-art.se.

Om Act & Art Sweden
Act & Art är ett modernt och kvalitativt bolag inom upplevelseindustrin i Gävle. Vi producerar företagsshower och musikalworkshops samt nöjesföreställningar genrerna show, komedi och musikal med teman som HBTQ och genus.