​Ny användarvänlig webbplats för Medborgarskolan

​Ny användarvänlig webbplats för Medborgarskolan

Idag, 24 april, släpps nya medborgarskolan.se
– Vi är glada att kunna erbjuda våra besökare en modernare och enklare webbplats, säger Ulla Frisk, marknads- och kommunikationschef på Medborgarskolan.

Nya medborgarskolan.se har en mer renodlad sökfunktion, är smidigare i mobilen och har en luftigare design. En förenklad menystruktur visar verksamhetens bredd, utan att ta fokus från kursutbudet och konverteringsflödet.

Medborgarskolan har anlitat Fröjd för att utveckla fyra nya webbplatser. Utöver www.medborgarskolan.se är det nya sajter för studieförbundets skolor Kulturama, Stockholms Tillskärarakademi och Påhlmans Handelsinstitut/Påhlmans Gymnasium. Webbplatserna har en gemensam teknisk plattform och samtidigt unika digitala identiteter för varje varumärke.

Samarbetet mellan Fröjd och Medborgarskolan inleddes sommaren 2017 och ett intensivt arbete med projektet har pågått under hösten och vintern. Utvecklingen av de fyra olika sajterna har pågått parallellt och arbetsgruppen har bestått av totalt 12 personer från Fröjd och Medborgarskolan.

– Nu ser vi fram emot att följa besökarnas beteende och arbeta vidare med datadriven utveckling, säger Ulla Frisk.

Kontakt

Ulla Frisk, marknads- och kommunikationschef, 018-56 95 14, ulla.frisk@medborgarskolan.se

Lotta Åberg, webbansvarig, 018-56 95 32, lotta.aberg@medborgarskolan.se