Ett stort intresse för företagsutbildningar på Medborgarskolan

Stort intresse för Excel och personalutbildningar

Intresset för personalutbildningar inom Excel och bokföring har ökat under våren. Medborgarskolan erbjuder fler kompetenshöjande alternativ för att möta efterfrågan och erbjuder personlig utveckling genom olika utbildningstakter och former.

I dag använder vi datorer inte bara när vi arbetar utan genom telefoner och läsplattor ställs det kompetenshöjande kunskaper på många företag. Medborgarskolan i Skåne märker att intresset för diplomutbildningar, bokföring och Excel har ökat och för att möta efterfrågan erbjuder de under våren fler utbildningar än tidigare år.

-Vi vill skapa ett utbud som motsvarar det behov som ger kompetenshöjande kunskap och är bästa tänkbara personlig utveckling. Vi ser att intresset för dessa utbildningar har ökat och då främst våra Excel och bokföringsutbildningar, berättar Karin Holm marknads- och kommunikationsansvarig på Medborgarskolan i Skåne.

Nu under vårterminen erbjuds flera kurser och många av utbildningarna är så populära att de redan är fullbokade varför nya kurser läggs upp hela tiden. Medborgarskolan har både intensiv-, distans och konventionella utbildningar, allt för erbjuda alternativ som kan passa många.