Media Markt hyllar målgester i kampanj inför EM

Den 10 juni drar fotbolls-EM i gång och under några veckor kommer större delar av den europeiska befolkningen att sitta som klistrade framför tv-apparaterna. För att kicka igång fotbollsfesten laddar Media Markt upp med en ny serie reklamfilmer på temat historiska målgester. Samtliga filmer är framtagna i samarbete med MullenLowe Brindfors.

– Äntligen är det dags för fotbollsfest på Media Markt igen! Är man inte på plats i Frankrike vill vi såklart att man ska kunna uppleva spänningen på plats hemma från tv-soffan, så därför laddar vi upp med en fantastisk tv-kampanj för alla fotbollsälskare, säger Mia Lund Hanusek, Marketing Director på Media Markt.

Temat på kampanjen har tillägnats alla de klassiska målgester vi fått uppleva genom tidigare mästerskap. Totalt kommer ett tjugotal nya och gamla målgester att illustreras. I tre olika filmer kommer Media Markts tre karaktärer från tidigare reklamfilmer att fira mål i en härlig segeryra. Kampanjen har premiär den 16 maj.

– Fotbolls-EM är en av sommarens stora tv-händelser så vårt tema var ganska givet. Under fyra intensiva veckor kommer det bjudas på en herrans massa matcher och förhoppningsvis en massa vackra mål. Vi vill med våra filmer höja temperaturen inför mästerskapet genom att hylla alla de klassiska målgester som man minns från de stora mästerskapen, säger Calle Sjönell, Chief Creative Officer på MullenLowe Brindfors.

Kajsa Ekelund | Kommunikationschef | +46 8 555 02 335 | E-post: press.sverige@media-saturn.com

Se alla filmer här:

Arbetsgrupper:

Media Markt Marketing Director: Mia Lund Hanusek
Marketing Manager: Mats Ajpe
Online & Digital Manager: Felipe Briones MullenLowe Brindfors

MullenLowe Brindfors
Art director: Patrik Reutersköld
Copywriter: Björn Carlberg
Chief Creative Officer: Calle Sjönell
Projektledare: Johan Öhlin
Producent: Tobias Löfgren

Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. För närvarande har Media-Saturn 27 varuhus i Sverige och fler än 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.