Media Markt laddar upp inför årets största shoppingdag

Mellandagsrean har kommit att bli ett fenomen starkt förknippat med julen. Då decemberhandeln främst handlar om att köpa julklappar till sina nära och kära är mellandagsrean ett tillfälle att ge sig själv eller sin familj en present.

– För de allra flesta är julafton höjdpunkten i december, men för oss på Media Markt är juldagen nästan lika viktig. I år har vi sett till vara extra generösa genom att både förlänga öppettiderna, men även se till att ha ett bredare sortiment än tidigare år, säger Per Kaufmann, vd för Media Markt.

Storsäljarna i julhandeln har som tidigare år varit spelkonsoler, smartphones och Apple TV, men även robotdammsugaren har ökat kraftigt sett till antal sålda produkter i december. Inför mellandagsrean laddar Media Markt upp med erbjudanden på bland annat tv-apparater, vitvaror, bärbara datorer och olika datortillbehör.

– Mellandagsrean är en köpfest och vi kommer utöver bra erbjudanden även stärka upp med extra personal för att kunna tillgodose alla våra kunders behov. För den som vill undvika köer kommer vi även ladda upp med fina erbjudanden i vår webbshop, avslutar Per Kaufmann.

Så fyndar du i mellandagarna

• Var ut i god tid. Oavsett om du planerar att besöka ett av våra varuhus eller göra dina köp online. Media Markt startar sin rea 08.00 både på nätet och i varuhusen.
  • Prioritera och planera dina köp. Media Markt kommer att fina erbjudanden på alla avdelningar så tänk produktgrupp först och leta sedan efter rätt produkt.
  • Vänta med byten och återköp till efter den 25e. Mellandagsrean drar mycket folk och om du inte vill trängas med andra kan det vara klokt att vänta till efter mellandagsrean då bytesrätt och öppet köp är förlängt t.o.m 31/1 2016.
  • Fri frkt på alla köp via Media Markt.se

Öppettider under mellandagsrean:
Se ert lokala varuhus. http://www.mediamarkt.se/sv/shop/avvikande-oppettider.html

För ytterligare information vänligen kontakta:Kajsa Ekelund | Kommunikationschef | +46 8 555 02 335 | E-post: press.sverige@media-saturn.com

• mellandagsrea
  • rea
  • mellandagar
  • hemelektronik

Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. För närvarande har Media-Saturn 27 varuhus i Sverige och fler än 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.