MediaMarkt nyinviger varuhuset i Kalmar

Efter en omfattande modernisering nyinviger MediaMarkt sitt varuhus i Kalmar till helgen. "Ljusare, modernare och kundvänligare", sammanfattar varuhuschefen Magnus Gränefält varuhuset efter moderniseringen.

2008 öppnade MediaMarkt sitt varuhus i Kalmar. Efter knappt tio år i Hansa City har nu varuhuset genomgått en rejäl modernisering och till helgen kommer varuhuset att nyinvigas med diverse erbjudanden.

Ambitionen med moderniseringen är att kunderna lättare ska hitta det de söker och få den hjälp de behöver.

– Vi strävar hela tiden efter att bli ännu bättre på att ta hand våra kunder. Nu när vi har gjort om vårt varuhus kommer vi att komma ännu närmare kunderna. Jag hoppas också att våra kunder kommer uppleva varuhuset som ljusare, trevligare och mer personligt, säger Magnus Gränefält, varuhuschef MediaMarkt Kalmar.

De kategorier som har störst efterfrågan som exempelvis gaming, skönhet och hälsa, vitvaror och bärbart ljud och hörlurar har fått större exponering och en mer central placering efter moderniseringen. De långa hyllsektionerna har ersatts med kortare och lägre sektioner för att underlätta för kunderna att orientera sig i varuhuset.

Efter moderniseringen kommer upplevelser att hamna mer i fokus och kunderna får nu större möjligheter att testa produkter.

För att stärka kopplingen mellan varuhuset och webbhandel kommer det bli ännu lättare för kunderna att hämta upp varor som de beställt online i varuhuset. Senare i år kommer personalen också att utrustas med surfplattor som möjliggör för säljarna att på enkelt sätt visa upp utbudet som finns tillgängligt online på mediamarkt.se.

Moderniseringen av MediaMarkts varuhus sker etappvis under första halvåret och omfattar 18 av MediaMarkts totalt 27 varuhus i Sverige. Totalt investerar MediaMarkt 80 miljoner kronor i moderniseringen.

Magnus Gränefält | Varuhuschef MediaMarkt Kalmar | + 46 (0)766 37 83 77
Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 08 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 27 varuhus i Sverige och koncernen över 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.