Motörhead till Media Markt i Göteborg

Motörhead signerar sina skivor på Media Markt Bäckebol den 10 december kl. 17.30. Välkommen till oss.

Den 27 november slog Media Markt i Göteborg, Bäckebol upp dörrarna i Göteborg. Succéen var omedelbar och det 5000 kvadratmeter stora varuhuset var fullt med folk.

Mats Rosvall, varuhuschef på Media Markt i Göteborg, Bäckebol, tror att Motörhead kommer att dra till sig en hel del folk;

- Detta blir det första butikseventet bandet har gjort i Europa sedan 1992. I år besöker dom bara en butik i hela Europa - och givetvis är det Media Markt i Bäckebol. Den 10 december glider Lemmy, Phil och Mikkey från Motörhead in i butiken, för att signera skivor. Det känns jättekul att vi har lyckats få hit dem.

Media Markts butikskoncept kan liknas vid skapandet av "elektronikpalats" med ett enormt urval av produkter i sortimentetet. Kända varumärken, de senaste produkterna, superlåga priser och det faktum att varorna är uppackade så att kunderna kan känna på dem och prova dem bidrar till att skapa en rolig shoppingupplevelse för kunderna. Media Markt har en decentraliserad affärsmodell, där varje varuhuschef agerar som ett eget företag. I Sverige är varje varuhuschef delägare av varuhuset och har totalansvar för utbud, prissättning, marknadsföring och personal. "People are the key" är en viktig del av Media Markts själ och formar en decentraliserad organisation med entreprenörskap i fokus.

För ackreditering vid signeringen, kontakta:
Daniel Olsson
Media Markt Bäckebol
OlssonD@media-saturn.com

Anna Almberg
Edelman Stockholm
Anna.almberg@edelman.com
0709816782, 08-545 455 77

www.mediamarkt.se

Media Markt is a leading electrical goods retailer with over 500 stores in 16 countries. The company was founded in 1979 and is housed under the roof of Media-Saturn-Holding GmbH in Ingolstadt, Ger¬ma¬ny. Media-Saturn-Holding had a net turnover of 17.1 billion euro in 2007. There are 750 Media-Saturn-Holding stores with approximately 50000 co-workers throughout Europe.

• Musik