Tidningskungen.se ny kund hos Medial

Nordens största prenumerationssajt, Tidningskungen.se, är ny kund hos Medial. Tidningskungen.se har mer än 440 titlar på den svenska marknaden. Affärsidén är att samla så många tidningar som möjligt på en och samma sajt. På så sätt får kunderna ett bra grepp om tidningsutbudet och hittar lätt sin egen favorittidning. - Genom att vi har avtal med de flesta förlag så kan vi erbjuda prenumeranterna mycket förmånliga priser. Vi finns också representerade i Norge och målet är ytterligare expansion ut i Europa, säger Tidningskungen.ses vd Johan Sundström. Tidningskungen.se ägs och drivs av Mediafy Magazines AB som ingår i koncernen Medieutveckling Sverige AB. Företaget har funnits sedan 2001 och omsatte 2006 drygt 30 miljoner kronor. I koncernen ingår även tjänsten Tidningspaketet som erbjuder prenumerationer till lägre än halva ordinarie priset till företag med väntrum. - Det är en spännande kund, och vi är mycket glada att de har valt oss som PR-byrå, säger Henrik Kolga, vice vd på Medial Kommunikation. Mer info: www.medial.nu

• Media, kommunikation