Marknadslyftet i samarbete med EU

MED VIDARE I MARKNADSLYFTET

Marknadslyftet är ett projekt där 40 västsvenska företag får unik och konkret hjälp att utveckla sin produkt eller marknad av noga utvalda experter.

I första skedet får företagen hjälp att analysera sitt nuläge och skapa handlingsplaner, i nästa steg får 25 av företagen stöd vid det praktiska genomförandet av handlings-planerna. Detta långsiktiga stöd, vågar vi påstå är unikt i projektvärlden. Över 400 företag har fått chansen och av dessa väljs slutligen 25 företag ut i hård konkurrens.

Projektets mål är att deltagande företag ska öka sin konkurrenskraft genom att utveckla och genomföra marknadsorienterade strategier för expansion på nya eller befintliga marknader, med nya eller befintliga produkter, och med tillhörande tjänster. Marknadslyftet vänder sig till små och medelstora företag med tillverkning eller industrinära tjänster i Halland och Västra Götaland.

Experthjälp ska leda till resultat

Förväntat resultat av Marknadslyftet för deltagande företag är att de får ökad kunskap om marknadsutveckling och ökad förmåga att arbeta strategiskt för att vinna andelar på ny eller befintlig marknad eller mot nya kunder/kundsegment.

MED utvalt.

På MED-Mediateknik är vi glada och stolta över att ha blivit ett av de 25 företag som erhåller ett långsiktigt stöd.