Klubbhuset Västra banan

MEDVIEW OCH CCTV PÅ VARBERGS GK

Varbergs Golfklubb har nyligen uppdaterat sina CCTV-anläggningar på Östra och Västra banan. Man har dessutom valt att installera 2 st Medview-kameror som skall streama vackra högkvalitativa vyer från båda anläggningarna.

Vi på MED-Mediateknik är stolta över att blivit utvalda som operatör av såväl CCTV som bredband och telefoni till Varbergs GK.

-Att MED som lokal operatör kunde ta ett helhetsansvar gjorde valet enkelt, säger Stefan Gustafsson som är klubbchef på Varbergs GK. Vi har sedan tidigare haft ett mycket bra samarbete och de har alltid motsvarat och överträffat förväntningarna vi har i en verksamhet som är mycket känslig för driftstörningar. "Pricken över i" är naturligtvis Medview-kamerorna, som ger en fantastisk närvarokänsla och överblick, fortsätter han.

Varbergs Golfklubb är en klubb som skall kunna erbjuda spel på två av de bästa banorna i regionen, med helt skilda karaktärer. Ambitionen skall vara en golfklubb där medlemmar och gäster erbjuds en spännande golfutmaning och ett gästvänligt bemötande. En breddad junior– och nybörjarverksamhet skall ge alla möjlighet att utvecklas till duktiga golfspelare både nationellt och internationellt.

Alla medlemmar skall se möjligheten att vårda och utveckla klubbens goda varumärke.

Varbergs Golfklubb äger två 18-hålsanläggningar belägna på egen och arrenderad mark och är en ”Golfklubb med dubbel spelglädje”. Klubben driver genom sitt helägda dotterbolag, Varberg Golf AB, båda anläggningarna. Östra Banan är belägen i skogslandskap vid Grimeton. Västra Banan är belägen utmed E 6 och är en kustnära hedbana med stora undulerade greener.

All drift av anläggningarna sköts av Varberg Golf AB medan medlemsaktiviteterna hanteras av Varbergs Golfklubb. Klubben har ca 2 300 medlemmar varav ca 2 000 är aktiva.

Besök Varbergs GK på  www.varbergsgk.se

Titta på Medview Östra Banan https://www.youtube.com/watch?v=nCftb60ssc8

Titta på Medview Västra Banan https://www.youtube.com/watch?v=WczsVL1CoUw

Vi är MED. Den nya tidens telekomföretag. Mindre, mer personligt och lättillgängligt, med fullständigt och totalt kundfokus. Vi lyfter ner tekniken till människan. Vi ser människans behov och anpassar tekniken utefter dessa. Varje dag 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan arbetar vi oförtrutet med att vara delaktiga och göra människan delaktig i det digitala samhället. Oavsett om människan befinner sig på sin arbetsplats eller hemma. Vårt varumärke bygger på kundvård. Detta är vårt arv och vårt ansvar. Vi har bestämt oss för att göra IT och Telekom mer mänskligt. Vi är MED.