Delar av gänget en helt vanlig fredag förmiddag på Härdgatan i Varberg

VARFÖR VÄLJER FÖRETAG LOKAL TELEKOM?

I en tid då lokalproducerat och närodlat börjar bli självklara val när det gäller livsmedel börjar begreppen bli allt mer relevanta även när vi pratar telekom och teknik.

Fler och fler företag börjar inse fördelarna med en lokal, mindre och nischad telekomoperatör när man väljer leverantör av Internet och andra relaterade tjänster. De tjänster som efterfrågas är ofta så känsliga att man som företagare vill ha snabb hjälp på nära håll och få den uppmärksamhet som blir svår att få hos de stora aktörerna.

Ofta kan mindre lokala operatörer reagera betydligt snabbare och vara mer påpasslig utan att prislappen för den skull skjuter i höjden. Och då tid är pengar finns det en hel del att tjäna på att välja lokalt.

Tjänsten blir, i allt, mer exklusiv och dialogen rak och enkel. En mindre operatör sätter prestige i snabb service och effektiv felavhjälpning.

Att göra vardagen enklare är lite av ett ledord.  För oss är det t.ex. en självklarhet att erbjuda WiFi till våra Internettjänster. Då vi vet att detta ofta är en kundsvordom, känns det helt naturligt för oss som leverantör av Internet att även säkerställa den trådlösa trafiken och ta ansvar för denna.

Vi på MED har levererat ny teknik i över 40 år och blivit ett självklart val för många företag i Varberg och Halland. Stora som små.

Här är några av fördelarna med att välja MED som Internetoperatör:

-Vi finns här i regionen där vi verkar. Vi måste vara bra. Det sätter vi vårt namn på.

-Lokalt är bra!

-Egen kundservice (KLC) i Varberg. Utbildad personal som står på tå för att hjälpa till.

-Egen datahall i absolut toppklass.

-Egna installatörer och tekniker som hjälper till ute hos våra kunder. Helhetslösningar.

-Säljare och konsulter som hittar lösningar och tar bort kundsvordomar

-Supersnabbt bredband och massor av kapacitet.

-Öppet 7 dagar i veckan

Vi är MED. Den nya tidens telekomföretag. Mindre, mer personligt och lättillgängligt, med fullständigt och totalt kundfokus. Vi lyfter ner tekniken till människan. Vi ser människans behov och anpassar tekniken utefter dessa. Varje dag 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan arbetar vi oförtrutet med att vara delaktiga och göra människan delaktig i det digitala samhället. Oavsett om människan befinner sig på sin arbetsplats eller hemma. Vårt varumärke bygger på kundvård. Detta är vårt arv och vårt ansvar. Vi har bestämt oss för att göra IT och Telekom mer mänskligt. Vi är MED.