Idag öppnar nya springlfa.se

Idag öppnar nya springlfa.se!

Sveriges nya löpartidning Magasinet Spring lanseras om 50 dagar men redan idag kan du dock titta in på det som väntas bli Sveriges största digitala mötesplats för alla som älskar löpning. I grunden är det en ny sajt som är responsiv, dvs fungerar lika bra på datorn som i plattan eller i mobilen. Innehållsmässigt bygger sajten på det som tidigare uppskattats av ca 70 000  besökare i månaden på lopningforalla.se:

• Sveriges överlägset bästa bevakning av loppen i Sverige och de svenska löparna
  • Mängder av inspirerande bloggare som brinner för löpning
  • Gratis träningsprogram
  • Kunskap, tester, etc.

Vi bygger vidare på detta och ska bli ännu vassare, ännu mer aktuella och vår förhoppning är en ökad dialog med löparna i landet. Redan på lanseringsdagen adderar vi nya bloggare, det kommer bli en del rörligt initialt men det området ska växa. Vi kommer ha en tävling med fina priser, i korthet handlar det om att uppmana besökarna att sända in sina bästa varma löparbilder alt korta varma löparklipp.

Fakta/info

Magasin Spring ligger i startgroparna. Första numret kommer i september sedan blir det 8 utgåvor per år. Magasinet ges ut av förlaget Mediavänner AB, som även står bakom tidningarna Mat & Vänner, Magasinet Skåne, Restaurangvärlden och Magasin Måltid.

Arbetar dessutom med B2B, CRM, kundtidningar och böcker.

Spring kommer bli ett koncept där tidskrift och sajt är bärande delar men det kommer innehålla mer, detta blir officiellt i samband med lanseringen av tidskriften den 15/9, smyglansering den 13/9 på Helsingborgs Marathon.

För kontakt:

BG Nilensjö, Mediavänner AB, www.mediavanner.se