Löparsverige får ny supersajt

Magasin Spring och Löpning För Alla, LFA, skapar tillsammans springlfa.se – en ny gemensam sajt som ska bli Sveriges största och bästa mötesplats för alla som älskar löpning. Parterna, som finns både i print och digitalt, kompletterar varandra redaktionellt och affärsmässigt på ett unikt sätt.

Den 25 juli är dagen D då nya springlfa.se lanseras.– Spring ska vara Sveriges mest lästa tidskrift och springlfa.se ska bli Sveriges mest besökta sajt om löpning. Vi fokuserar på svensk löpning och svenska löpare till hundra procent, säger BG Nilensjö, VD för Helsingborgsbaserade förlaget Mediavänner AB och tillika chefredaktör för Magasin Spring. Han är även löpare av rang. Missionen är att frälsa och motivera än fler att löpträna och nå sina mål.

På nya springlfa.se hittar man nyheter, initierade uppdateringar samt maximal inspiration.– Efter tre glädjerika och skönt svettiga år med Löpning För Alla är det nu dags att ta nästa steg. Tillsammans med entreprenören BG Nilensjö känns det helt rätt att öka farten och styrkan. Sammantaget kan vi göra mer, täcka in mer och inspirera mer och fler. Vi ska fortsätta vara bäst på bevakning både på plats och distans, säger Mikael Grip, grundare av LFA och webbredaktör för springlfa.se. Även han inbiten motionslöpare.

Grunden i affären är att det finns två kanaler, print och digitalt. Efter ett antal möten och diskussioner har Spring och LFA nu tillsammans satt plattformen för det man vill uppnå. Löpare på alla nivåer ska få ut ännu mer, både i den digitala världen och i magasinet. Podcast, tv-inslag, intervjuer, tävlingar, kunskap och nyheter har förstås sin givna plats. – Alla som gillar Löpning För Alla och idag regelbundet besöker oss kommer att känna igen sig på springlfa.se. Allt material som finns på lopningforalla.se flyttas över till den nya sajten. De populära bloggarna följer med. Träningsprogrammen finns kvar och kommer att utökas. Även de hårdbevakade loppen finns självklart kvar, säger Mikael Grip.

– Redan från dag ett när jag började jobba med idén om tidskriften hade jag en ambition att hitta ett samarbete med en digital partner. Jag analyserade marknaden och hittade LFA som erbjöd det jag var ute efter, rapporter om svensk löpning och fokus på svenska löpare. Vid första träffen kände vi båda att vi brinner för löpning. Vår passion för detta kommer vara oslagbar, säger BG Nilensjö.– Det som är lite jobbigt är att BG är fyra år äldre än mig och gör milen fem minuter snabbare än vad jag mäktar med. Känns inte helt logiskt, jag får jobba på det.  BG lyckas stoppa in mer träning och får också ut mer. Precis som satsningen med springlfa.se, säger Mikael Grip.

För kontakt:
BG Nilensjö, Mediavänner AB, bg.nilensjo@mediavanner.se, 0702-26 99 95