Vinnare av Årets Kockelev 2014

Den 9:e Maj på GastroNord går finalen av Årets Kockelev mellan de 6 finalisterna:Dackeskolan Mjölby Gymnasium, Lisa AnderssonRyssbygymnasiet, Adam RudénElfrida Andréegymnasiet, Olle BroströmRyssbygymnasiet, Tommy NilssonEster Mosessons Gymnasium, Jesper JakobssonÅre Gymnasieskola, Anton Österberg
Platsen är tävlingsområdet i A:hallen på Gastro Nord
Tävlingen pågår mellan 09:30 och 12:50 med prisutdelningen ca 14:20
Pressmeddelande om vinnaren samt vinnarbild kommer skickas ut snarast efter tävlingen.
Juryn består av:Stefano Catenacci, (ordförande) - Operakällaren, NobisMalin Söderström- Moderna Muséet och Restaurang HjertaEmma Erlandsson- vinnare Årets Kockelev 2009 och Oaxen Krog & SlipViktor Ellström-vinnare Årets Kockelev 2013Robert Sandberg - Juniorkocklandslaget
MetodErik Måneld- Unga EkokockarUlrika Brydling-  tävlingsledare

Om Årets Kockelev:
Årets Kockelev arrangeras av Mediavänner och tidningen Restaurangvärlden och är en matlagningstävling för tredjeårselever på restaurangskolor i Sverige. Tävlingen arrangerades första gången år 2000 och detta är den 12 gången den arrangeras. Tävlingen går på GastroNord och vartannat år på Restaurangakademien.Det ökade intresset för att tävla märks väl i både i många ansökningar och framförallt i den goda kvalitet som ansökningarna håller.För mer information kontakta projektledare Mattias Hellström, 070-4438951 alt. mattias@smallmedia.se

• Mat

Mediavänner AB är ett förlag som fokuserat på B2B och CRM. Vi ger ut Restaurangvärlden och Magasin Måltid, dessutom arbetar vi med böcker och kundtidningar. Från och med nu så växer det även fram ett B2C ben med Spring, Mat & Vänner och Magasinet Skåne. www.mediavanner.se

Malin Gelberg

Presskontakt Marknad & Projektledare 070-982 16 99