Västra Götaland förlänger ramavtalet på C-bågar med Mediel

Ziehm Vision FD

Ziehm Vision FD är en C-båge med digital detektor som ersätter den traditionella bildförstärkaren. Med Ziehm Vision FD får ni en modern utrustning där bildkvaliteten inte blir sämre med tiden. Tvärtom så utvecklas bildoptimeringsmjukvaran kontinuerligt, vilket ger förutsättningar att följa med i den tekniska utvecklingen och framtidssäkra bildkvaliteten.

Detektorns stora dynamiska omfång gör att mjukdelar och skelett syns i samma bild och genomlysningen är helt distorsionsfri. Ziehm Vision FD innehåller den senaste teknologin från Ziehm Imaging. Aktiv kylning är till exempel standard, vilket gör det möjligt att genomlysa i princip obegränsat utan att C-bågen blir varm.

Ziehm Vision FD Vario 3D

Med tillägget Vario 3D på en Ziehm Vision FD skapas en digital C-båge med motoriserad C-arm för ISO centriska rörelser kring ett valfritt ISO centrum. Den här helt unika C-bågen ger er möjlighet att skapa en högupplöst 3D-volym av anatomin direkt på sal. 3D-bilden visas och kan även bearbetas på monitorvagnens arbetsstation och valfria snitt kan skickas till PACS.

När Ziehm Vision FD Vario 3D inte används för motoriserad 3D-bildtagning fungerar den precis som en vanlig C-båge, med samma intuitiva användargränssnitt och tillval som övriga C-bågar i Vision familjen.

Utbildning

Leverans omfattar även komplett utbildning för såväl användare som sjukhusingenjörer, dels på plats och dels vid vårt utbildningscentrum Diagnosticum i Mölndal eller hos vår leverantör. På Diagnosticum erbjuder vi även användarmöten och seminarier.