Prisade Integrationisten Charbél Gabro håller unik luciaföreläsning på nystartad skola i Linköping

Medlearn startar vård- och omsorgsutbildning samt barn- och fritidsutbildning i Linköping. För att inviga utbildningarna bjuder man tillsammans med systerskolan Iris in till en inspirerande öppen integrationsföreläsning signerad årets vinnare av Det Stora Talarpriset, Charbél Gabro. Föreläsningen hålls i skolans lokaler på Järnvägsgatan 10 kl. 12.30-13.30.

För att fira såväl Lucia som de nystartade utbildningarna i Linköping bjuder Medlearn in till lucialunch samt integrationsföreläsning.

Inbjuden är Charbél Gabro som under hösten mottog Det stora talarpriset. I sin hyllade föreläsning om integration, inkludering och hur människor påverkas av fördomar och kulturkrockar tar han med åhörarna på en sinnrik resa som sätter igång publikens tankar.

På Järnvägsgatan 10 erbjuder även systerskolan Iris kommunal vuxenutbildning. Både på grundläggande och gymnasial nivå samt SFI (svenska för invandrare). Även Iris bjuder in till det alternativa luciafirandet.

- Mitt mål är att sprida kunskap i frågor kring mångfald, integration och inkludering. Kulturkrockar kan bli bli väldigt påtagligt i juletider. Att därför hålla en integrationsföreläsning på självaste Lucia på en nystartad skola i mina hemtrakter känns viktigt och jag hoppas att många människor vill ta del av den, säger Charbél.

På Medlearn möter man dagligen människor från hela världen i sina olika verksamheter runt om i Sverige. På flera orter erbjuds kommunal vuxenutbildning till undersköterska, barnskötare och elevassistent. Linköping är senaste tillskottet att erbjuda dessa utbildningar som initialt är sökbara på distans.

Från kl. 12.00 serveras en lucialunch. Anmälan till lunchen görs till info@medlearn.se. Ingen föranmälan krävs till att enbart delta på föreläsningen.

Om Charbél Gabro

Charbél är Norrköpingsbon som har arbetat med frågor kring integration, mångfald och inkludering i över 14 år. Han är föreläsaren som berör och utmanar åhörarnas tankevärld med målet att sprida kunskap om mångfald och integration. Han är en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom ämnet och mottog under hösten 2019 det Stora talarpriset. 2018 mottog han priset som årets Genombrott 2018 på Talargalan samt Narrenpriset 2018.

• integration

Medlearn är ett utbildningsföretag med fokus på utbildning inom vård- och omsorg med verksamhet i hela Sverige.

Verksamhetsidén är unik med ett brett fokus på att genom utbildning försörja och utveckla vård- och omsorgen i Sverige. Medlearn erbjuder utbildning på gymnasial nivå för vuxna, yrkeshögskola och högskola samt kompetensutveckling och fortbildning. Vi utbildar mot många vårdyrken så som undersköterska, tandsköterska och ambulanssjukvårdare. Våra kunder och uppdragsgivare är kommuner, arbetsförmedlingen, landsting och privata vårdgivare samt andra aktörer inom vård-, omsorgs, och hälsosektorn.

Medlearn är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna i syfte att nå egen försörjning. Irisgruppen som består av verksamheterna Iris, Medlearn och Competens har en omsättning på cirka 430 MSEK och ungefär lika många anställda på ca 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapa ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Läs gärna mer på www.medlearn.se och www.irisgruppen.se