Medley får fortsätta driva Sollentuna Sim och sporthall

Igår skedde handslaget och avtalssigneringen mellan Medley och Sollentuna kommun som ger företaget uppdraget att driva Sollentuna sim- och sporthall i ytterligare fem år, med möjlighet till tre års förlängning.

Sollentuna sim- och sporthall är en friskvårdsanläggning med simhall, relaxavdelning, gym och två sporthallar. Medley driver anläggningen på uppdrag av Sollentuna kommun sedan 2013 och vann upphandlingen rörande driften för de närmsta åren.

- Vi är glada och stolta över att ha fått förtroende att fortsätta utveckla verksamheten i Sollentuna sim- och sporthall, säger Medleys VD Pia Claesson.

- I personalstyrkan här på anläggningen är vi taggade att välkomna och hjälpa alla som kommer hit, oavsett om syftet med besöket är bad, simning, träning eller bara en stunds avkoppling, säger Medleys anläggningschef Mikaela Favre.

- Sollentuna kommun ser positivt på att entreprenörer driver anläggningar som kommunen äger. Avtalet med Medley avseende sim- och sporthallen är vårt största avtal inom kultur- och fritidssektorn. Vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete med Medley, säger Magnus Ramstrand, KD, kommunalråd och ordförande i kultur-och fritidsnämnden.

Hans Albrektsson, Informationschef Medley, tel 010-450 90 15

I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver 32 anläggningar i över 20 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 300 anställda och omsättningen var 335 miljoner kr år 2015.