Skoj för hela familjen på Järfällabadet. Foto: Lars Clason.

Stockholmsfamiljernas nya toppbad invigt – Medley Järfällabadet väntas ta emot 400 000 årliga besökare

Den 29 mars smyginvigdes Medley Järfällabadet. Med 8000 kvadratmeter av toppmoderna multibassänger, rutschkanor och splashzones ska Järfällabadet bli favoritdestinationen för Stockholmsregionens barnfamiljer. Den 14 april är det officiell invigning.

– Vi är otroligt glada och stolta över Medley Järfällabadet. Vi har byggt ett center som inte ger avkall på någonting. Från motionären som vill simma längder i 50-metersbassängen eller barnen som vill forsa fram på ringar i rutschkanorna till de allra minsta som kan vattenleka i vår splashzone, alla kommer att trivas på Medley Järfällabadet. Utan tvekan vårt vassaste Medley-center hittills, säger Niclas Ingwall, kommersiell chef på Medley.

Medley Järfällabadet är byggt för att bli det självklara utflyktsmålet för besökare från hela Stockholm som vill sätta guldkant på familjetiden och samvaron. Utöver de mer fartfyllda delarna av badet finns det fullt av genomtänkta ytor för avkoppling.
– Medley Järfällabadet är byggt med tanken att man ska vilja spendera hela dagen här. Allt ifrån det dubbla kaféet som man når både inifrån och utifrån bassängerna till familjebubbelpoolen och familjebastun där man badar tillsammans utan att behöva dela upp sig, säger Maria Jensen, anläggningschef, Järfällabadet.

Att Medley Järfällabadet är efterlängtat är ingen överdrift. Bland annat finns ett stort behov av simskolor och fler tider för föreningar och allmänhet.
– Vi upplever ett mycket stort tryck på simskolorna, det finns en stor efterfrågan från alla håll som vi tidigare inte kunnat leva upp till, det fanns helt enkelt inte plats för alla. Med tre gånger så stor vattenyta som den gamla anläggningen Jakobsbergs simhall räknar vi med att kunna göra 400 000 besökare per år lyckliga, säger Maria Jensen.

Fakta om Järfällabadet:
Medley Järfällabadet är byggt av Tagehus på uppdrag av Järfälla kommun. I koncernen Tagehus ingår Medley som kommer driva badet.

Storlek: 8000 kvadratmeter

Faciliteter:

• En 50 gånger 25-metersbassäng
  • Två stycken multibassänger med höj- och sänkbar botten
  • Två vattenrutschkanor på 85 respektive 76 meter med en fallhöjd på 8,6 meter. I den ena rutschkanan åker man med ringar.
  • Splashzone där de minsta barnen kan styra hur vattnet sprutas upp ur golvet via knappar.
  • 1000 kvadratmeter gym- och rehabanläggning.

För mer infomation:
Niclas Ingwall, kommersiell chef, Medley, tfn: +46 (0)10-450 90 29, e-post: niclas.ingwall@medley.se
Maria Jensen, anläggningschef, Medley Järfällabadet, tfn: +46 (0)10-450 91 87, e-post: maria.jensen@medley.se

I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver 32 anläggningar i över 20 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 300 anställda och omsättningen var 330 miljoner kr år 2016.