Tinnerbäcksbadet värd för Sweden Action Games

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2015 13:00 CET

48 timmar av sport, action och musik. Världens bästa wakeboardåkare. Det är vad som står på programmet när sommarsäsongen på Tinnerbäcksbadet inleds med Sweden Action Games.

De tre världsstjärnorna från Sverige, bröderna Hoppe, utmanar världseliten i den för eventet byggda kabelbanan som dras över Tinnerbäcksbadets badsjö, framför publik och TV-kameror. Även Nordiska Mästerskapen i skate för tjejer går av stapeln. Dessutom introduceras "Dödshoppet" - rakt ner i badsjön.

– Vi vill ge en positiv och inspirerande festival som kommer att omtalas långt utanför landets gränser. Vem vet, kanske är det början på en svensk lekfull variant av X-games, säger en av initiativtagarna, Niklas Hyland.

– Det här kommer att bli en häftig säsongsstart för Tinnerbäcksbadet. Jag förväntar mig mycket folk och en häftig atmosfär inne på området. Förhoppningsvis kan Sweden Action Games bli en återkommande tradition på Tinnis, säger Medleys platschef Anita Altsjö.

Sweden Actionsportfestival är ett initiativ av Linköpings kommun, Arenabolaget i Linköping och TV-produktionsbolaget Filmriding & Company. Medley finns med som samarbetspartner.

Anita Altsjö, Platschef Linköpings simhall & Tinnerbäcksbadet, tel 010-450 91 21

Hans Albrektsson, Informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15

I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver mer än 30 anläggningar i över 20 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 300 anställda och omsättningen var 315 miljoner kr år 2013.

Kommentarer (0)

Kommentera