MEDS marknadschef Marika Baltscheffsky utsedd till Årets Framtidslöfte

Under Marknadsföreningen Stockholms event ”Årets Marknadschef” utsåg juryn MEDS apoteks marknadschef Marika Baltscheffsky till Årets Framtidslöfte. Temat för året var mod: att ständigt lära, testa nytt och hålla kvar det som fungerar.

Juryn skriver bland annat att ”Marika har använt kommunikationens fulla kraft och med en stor portion glädje och energi skapat en kreativ miljö för hela arbetsteamet. Vi behöver fler talespersoner likt vår vinnare, fler starka röster som ser bortom kortsiktiga kampanjer.”

Marika anslöt till MEDS under mitten på 2019 och etablerade på kort tid ett vinnande koncept för MEDS i samarbete med ambassadören och MEDS-investeraren Måns Zelmerlöw. Kampanjen lanserades på YouTube med rekordresultat och gick senare även i traditionell TV.

”Marika lyckades med begränsade resurser och kort tid starkt öka MEDS varumärkeskännedom bland Sveriges konsumenter. Hon lever och leder MEDS kultur att våga och ompröva etablerade sanningar både i kommunikation och kanalval. En mycket värdig vinnare som redan är igång med nästa steg” säger Björn Thorngren, VD

”Jag är mycket hedrad och stolt över det här erkännandet från branschkollegor och ser det som en stor utmaning att leva upp till hoppet som framtidslöfte” Marika Baltscheffsky

Marika Baltscheffsky tar emot sitt pris på scen (Fotograf: Anja Callius)

Årets vinnare (från vänster):

Marika Baltscheffsky, Årets Framtidslöfte 2019

FirstVet, Årets Disruptör 2019