Utlysningen Kompetensförstärkning i småföretag 2021 öppnar 26 februari

Utlysningen Kompetensförstärkning i småföretag 2021 öppnar 26 februari

Erbjudandet ger småföretag en möjlighet att stärka kompetensen i företaget genom att anlita en extern person under projektperioden. Syftet är att hjälpa företaget att komma ut med en innovativ medicinteknisk produkt på marknaden. Kunskapen och kompetensen som den externa personen tillför ska överföras till företaget och finnas kvar efter projektavslut. Ett exempel är att den regulatoriska eller kliniska kunskapen hos företaget stärks. Avsikten är inte att finansiera befintlig personal.

Utlysningen öppnar 26 februari. I det här erbjudandet bedöms ansökningar vid flera tillfällen. Därför har ansökningstiden delats i flera ansökningsperioder. Det innebär att om du skickar in din ansökan före den sista dagen i en ansökningsperiod får du den bedömd av Vinnova i anslutning till det datumet. Men du kan skicka in din ansökan när som helst före sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdagar 2021:

• 29 mars klockan 14.00
  • 28 april klockan 14.00
  • 27 maj klockan 14.00
  • 28 oktober klockan 14.00

Observera att förändringar kan ske, titta därför för säkerhets skull på Vinnovas webbplats.