Café-kvalité hemma i ditt eget kök med Melitta® Cremio

I sommar lanserar Melitta® en uppgraderad version av Melitta® Cremio – en mjölkskummare i prisbelönt design med nya variationsmöjligheter för såväl varma som kalla drycker.

Caffè latte, cappuccino, caffè macchiato… De internationella kaffespecialiteterna med mjölk är många och har snabbt blivit populära favoriter i Sverige. Trenden med mjölkskum växer och tack vare ett stort utbud av produkter går det att få till riktigt fluffigt mjölkskum hemma i det egna köket.

Ett nytillskott på marknaden är Melitta® Cremio. Den lanseras i juli i år i en uppgraderad version med nya funktioner. Till exempel skummar den två olika typer av mjölkskum beroende på om man vill ha en macchiato eller cappuccino. Den tillreder även kallt mjölkskum för kalla kaffedrinkar eller andra drycker. En annan funktion är att den kan värma mjölk utan att skumma den. Ett inbyggt värmesystem gör att mjölken värms jämnt utan att brännas vid.

”Vi ser fram emot lanseringen och är glada att kunna erbjuda våra kunder riktigt bra kvalitet. Melitta® Cremio utmärker sig dels med sin eleganta design men också med sina variationsmöjligheter. Nu kan alla göra en klassisk cappuccino, en svalkande kaffedrink eller göra varm choklad direkt i din Cremio!” säger Magnus Persson, marknadschef för Melitta® Scandinavia.

2011 utsågs Melitta® Cremio till Reddot design award-vinnare – den övertygade juryn med sina enkla linjer, eleganta form och bekväma funktion, samt kombinationen av material i hög kvalitet och enkel hantering. Melitta® Cremio är tillverkad i non stick-beläggning, är lätt att rengöra och finns i färgerna vit, svart och röd.

För ytterligare information kontakta:
Magnus Persson, Marknadschef Melitta Scandinavia
Tel. mobil: +46 (0)730-32 20 20

Melitta® Cremio:
- Non-stick beläggning – enkel att rengöra och bränner ej vid
- 3 tillbehör för olika kaffespecialiteter
- Sladdlös, 360° basstation
- Inbyggd sladdförvaring
- Automatisk avstängning samt skydd mot överhettning
- Lift-Switch-off: Mjökskummaren stängs av automatiskt när den lyfts från basstationen
- 600 watt

Vilken mjölk skummar bäst?

• Det går att skumma alla sorters mjölk, även sojamjölk och laktosfri.
  •  Mjölkens proteinhalt är viktigt – ju högre proportionerna är desto stabilare och finporigare blir skummet.
  • Fetthalten i mjölken fungerar framförallt som en smakförhöjare. Standardmjölk ger krämigare skum medan lättmjölk ger något fluffigare.