Look® - Prisbelönad serie kaffebryggare i ny kostym

Nya Melitta® Look® filterkaffebryggare: kaffenjutning i sin finaste form

Mer attraktiva, bekvämare och roligare än någonsin: Hösten 2014 presenterar Melitta® stolt Look® filterkaffebryggare i ny design med ännu mer praktiska funktioner.

Ny teknik, ny kostym
Det framgångsrika Melitta® Look® sortimentet har hyllats av miljontals kunder, och lanseras nu i en fjärde generation. Melitta® Look® modellerna levererar kaffenjutning i dess finaste form. Alla modeller är utrustade med funktionen AromaSelector®, som gör det möjligt för användaren att ställa in kaffestyrkan efter eget tycke och smak, vilket gör njutningen ännu roligare. Oavsett om du behöver en kraftfull ”pick-me-up” på morgonen eller en avkopplande kaffestund på eftermiddagen, hjälper funktionen Melitta® AromaSelector® dig att ställa in styrkan på ditt kaffe. Med denna funktion kommer du alltid att uppnå ett optimalt resultat för ditt favoritkaffe utan att ändra mängden vatten eller kaffe. Vid inställningen för "Milt" doseras varmvatten via elliptiskt arrangerade vattenutlopp till den yttre kanten av kaffepulvret i filtret - ett system som patenterats av Melitta®. Resultatet är att den tid under vilken vatten och kaffepulver har kontakt minskar. Kaffet behåller därmed sin fulla arom, men innehåller signifikant mindre syra, vilket gör det mildare. Vid inställningen för "starkt" doseras varmvatten genom en enda stråle i mitten av kaffepulvret, vilket gör att kaffet får ”gotta till sig” under en längre tid och frigör på så sätt alla smakämnen. Resultatet är en mer intensiv kaffeupplevelse.

State-of-the-art design och teknik
Redan före lanseringen av  nya Melitta® Look® sortimentet belönades maskinerna med 2014 Plus X Award för högsta kvalitet och användarvänlighet. Den nya designen har allt du kan önska dig av en modern filterkaffebryggare: Melitta® Look® Selection briljerar med sin höga utrustningsnivå i funktioner och har ett elegant inlägg av rostfritt stål på filterlocket. Melitta® Look® DeLuxe kombinerar perfektion i design och extra paneler av rostfritt stål på kannan och filterhållaren. Sortimentet kompletteras av nya Melitta® Look® Timer, som är identisk i design till DeLuxe versionen men innehåller en ytterligare timerfunktion och en digital klocka. Det gör det möjligt för användaren att brygga färskt kaffe vid en förutbestämd tidpunkt, till exempel för att vakna upp på morgonen till den förföriska doften av nybryggt kaffe.

Kort sagt är det nya Melitta® Look® sortimentet inte bara en fröjd för ögat, utan innehåller också den bästa tekniken för att garantera perfekt kaffenjutning.

Kontaktperson: Magnus Persson, marknadschef

Melitta Nordic AB, Garnisonsgatan
25A, 25024 Helsingborg

Telefon:+46 42 600 47 00

Internet: www.melitta.se

• Skåne

I över 100 år har Melitta® ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillhörande rengörings- och avkalkningsprodukter. Melitta® grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret finns i Helsingborg. Melitta® gör kaffe till ren njutning.