Melitta Anti Calc ger tillbaka smaken på ditt kaffe

Melitta lanserar de tre avkalkningsprodukterna ANTI CALC Filter Café Machines (flytande avkalkning), ANTI CALC Filter Café & Aqua Machines (avkalkningstabletter) och ANTI CALC Filter Café Machines (avkalkningspulver).

I stora delar av Sverige är vattnet kalkrikt. Kaffebryggare som används under långa perioder utan att kalkas av får avsevärt försämrad prestanda och kalket gör dessutom att kaffet smakar sämre, bryggtiden blir längre och ljudet från kaffebryggare blir mycket högre. För att få fram kaffets egentliga smak och för att bryggaren ska hålla längre gäller det att kalka av kaffebryggaren efter cirka var 40:e bryggning.

De tre avkalkningsmetoderna fungerar lika bra till alla kaffebryggare, oavsett märke, och ger tillbaka ursprungssmaken på ditt kaffe.

För den ständigt växande gruppen helautomatiska kaffemaskiner lanseras nu också två mildare medel som tar hänsyn till den fina mekaniken i dagens avancerade maskiner. PERFECT CLEAN Espresso Machines (rengöringstabletter) och ANTI CALC Espresso Machines (avkalkningspulver) är rengöringsmedel för helautomatiska espressomaskiner som skyddar mekaniken och tar bort oljor, avlagringar och kafferester.

Notera att avkalkning av kaffebryggaren ofta är ett villkor för att produktgarantin ska gälla, om du inte kalkar av din kaffebryggare regelbundet räknas det som handhavarfel.

För mer information, kontakta:
Magnus Persson, Marknadschef Melitta® Scandinavia
Tel. mobil: +46 (0)730-32 20 20

• avkalkning
  • kalk
  • anti calc filter café machines
  • anti calc filter café & aqua machines
  • perfect clean espresso machines
  • anti calc espresso machines
  • kaffebryggare
  • helautomatisk kaffemaskin
  • espressomaskin
  • caffeo

I över 100 år har Melitta® ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillhörande rengörings- och avkalkningsprodukter. Melitta® grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret finns i Helsingborg. Melitta® – gör kaffe till ren njutning.